תמונת מצב • "החודש הקרוב יהיה נורא"

מעל שני מיליון נדבקים ביום; הפגנות בלבנון נגד חובת חיסון

התחלואה בעולם כמעט והוכפלה בפחות משבוע, כשעיקרה מגיעה מאירופה וארה"ב שם נראה כי האומיקרון הופך למרכזי • בלבנון הפגינו נגד הגבלת לא מחסונים | תמונת התחלואה המלאה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מעבדה לזיהוי נגיפי, תאילנד (צילום: shutterstock)

לא רק בישראל נשברים שיאים מאז פרוץ המגיפה, וברחבי העולם נרשם ממוצע גבוה במיוחד של 2.1 מיליון בדיקות חיוביות ביום בממוצע בשבוע באחרון, פי שלשה מהנתון שהיה לפני שבועיים. עיקר התחלואה נמצאת באיזור ארה"ב ואירופה שם האומיקרון הפך לדומיננטי.

מנהיגי העולם פועלים באסטרטגיות שונות לדיכוי התחלואה, החל מסגר הרמטי, דרך סגר על לא מחוסנים ועד קמפיינים לעידוד התחסנות. זו תמונת המצב העולמית:

אירופה

כאמור, אירופה היא היבשת עם הגידול הגבוה ביותר בתחלואה, ובצרפת נרשמו קרוב ל-330 אלף חולים חדשים. זאת אחרי שהשבוע אמר נשיא צרפת כי האסטרטגיה אותה הוא מוביל היא מלחמה במתנגדי חיסון "הם האויבים הכי גרועים שלנו", אמר מקרון. "לכן אנחנו מנסים להפעיל עליהם לחץ ומגבלות ככל הניתן. אנחנו רוצים לנשל את מתנגדי החיסונים מחיי חברה. וזו המטרה שלנו לעצבן אותם ולמרר את חייהם, וכך נמשיך לעשות".

לדברי הנשיא הצרפתי, "אני לא רוצה להכעיס את כל הצרפתים מחד, ומאידך אני לא אשים בכלא ולא אחסן בכוח את מתנגדי החיסונים, מה שאני כן עושה, זה להגהל אותם בכניסה למסעדות, בבילויים ובבתי קפה".

בבריטניה התחלואה לא שקטה גם כן, שם קרוב ל-180 אלף בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף. במדינה הערב (מוצ"ש) רף התמותה חצה את ה-150 אלף הרוגים.

בבריטניה לא ממהרים להתיר את החיסון הרביעי גם לאוכלוסייה מבוגרת ואומרים כי כעת נראה שעדיין קיימת חסינות מהמנה השלישית מול תחלואה קשה.

גם באיטליה התחלואה גבוהה במיוחד עם 108 אלף חולים חדשים ביממה. מוקדם יותר היום נתפסו על טיסה למדינה מספר אזרחים מאומתים.

בטורקיה מספר המקרים מוסיף לעלות ועומד כעת על כ-63 אלף מאומתים ביממה.

ארה"ב

בארצות הברית נרשם שיא שלילי של אשפוזים מהנגיף. השיא הקודם היה לפני כשנה, וכעת, בשל העלייה בתחלואה השיא נשבר.

ד"ר רוברט וכטר, יו"ר המחלקה ללימודי רפואה באוניברסיטת קליפורניה אמר בריאיון לרשת CNN כי הוא "לא קונה את הרעיון הזה של נעבור את זה ויהיה בסדר. החודש הקרוב יהיה נורא".

המזרח התיכון

בלבנון הפגינו היום המונים נגד ההגבלות החדשות שצפויות להיכנס במדינה בהמשך השבוע במסגרתן לא מחוסנים לא יוכלו להגיע למסעדות ופעילויות פנאי, ועובדי מדינה שבחרו לא להתחסן יחוייבו בהצגת בדיקת PCR, בדיקה יקרה יחסית לאזרחי מדינה בה קיים משבר תעסוקתי חריף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר