פרופסור רן בליצר:

"מיליונים יידבקו באומיקרון, תהיה עלייה בחולים קשה"

ראש קבינט המומחים המייעץ לממשלה, פרופ' רן בליצר, מעריך כי מיליוני ישראלים יידבקו בזן האומיקרון וכי מספר חולי הקוורנה המאושפזים במצב קשה יהיה גדול. כל הפרטים (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בדיקות קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

פרופסור רן בליצר, ראש קבינט המומחים המייעץ לממשלה, מעריך כי מיליוני ישראלים יידבקו בזן ה'אומיקרון' וכי מספר חולי הקוורנה המאושפזים במצב קשה יהיה גדול.

בריאיון ל'ישראל היום' התבטא פרופסור בליצר כי "אין מודלים ניבויים לאיך זה יהיה בשיא. יש יותר מדי נעלמים מכדי לנבא כרגע את מספר הנדבקים בשיא, ואת התאריך המשוער שבו נגיע אליו. יהיו מיליוני נדבקים, ולכן יהיו גם הרבה מאושפזים קשים".
לדבריו: "בשלב הזה ברור לנו מהנתונים הבריטים שהסיכון לאשפוז קשה נמוך לפחות פי 3 לעומת דלתא. ואלה חדשות טובות אבל מכיוון שהוא יותר מדבק מדלתא ויודע להדביק גם אנשים שחלו בעבר וגם אנשים שחוסנו, אז מספר ההדבקות יהיה גדול יותר ומספר האשפוזים הנצבר עלול גם הוא להיות יותר גבוה. ולכן מערכת הבריאות נערכת לתרחישים מחמירים".

באשר לשאלה האם האומיקרון מסוכן יותר לילדים, אומר בליצר: "אנחנו לא מתייחסים כעובדה לכך שהאומיקרון מסוכן יותר לילדים, אך חשוב להבהיר שאנחנו עדיין אוספים מידע מהעולם ועדיין ישנה אי ודאות לגבי נושא זה. לדעתי נכון לגלות זהירות ולעשות מאמץ משמעותי למנוע הדבקת ילדים במסגרות החינוך בכל האמצעים הזמינים לנו".

על שינוי מתווה הבדיקות אומר ראש רבינט המומחים: "לו היינו יכולים לשמר את מדיניות הבדיקות הקודמת במציאות של עשרות אלפי נדבקים ביום היינו עושים את זה. אבל מכיוון שזה לא מתאפשר, בוודאי לא כשהמספרים ימשיכו להכפיל את עצמם, שינוי ההנחיות היה כורח המציאות. ‏המערכת לא הייתה מצליחה לספק מענה בלוח זמנים ראוי עם כל ‏הכפלה נוספת של מספר ‏הנדבקים היומי. ".

בהמשך קרא בליצר: "להקפיד על מסיכה בכל חלל סגור והתקהלות. בנוסף יש להימנע מלצאת לאירועים שקורים בחללים סגורים למעט פעילות חיונית יומיומית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר