הוחרם ציוד

בני הישיבה ביישוב חומש: "הותקפנו"; תיעוד

הסאגה ביישוב חומש - בשיאה; היום, הגיעו אנשי המנהל האזרחי למקום ולטענת בני הישיבה, הם התקיפו אותם ואף החרימו להם ציוד; "ממשלת ישראל החליטה לחדש את חוק ההתנתקות" (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הכוחות בחומש, הבוקר (צילום: ברלה קרומבי)

העימותים ביישוב חומש התחדשו גם הבוקר (שני) לאחר שתלמידי הישיבה הותקפו, לטענתם, על ידי אנשי המינהל האזרחי ובנוסף הוחרם להם ציוד רב.

לדברי תלמידי הישיבה: "אנשי המנהל האזרחי הגיעו כעת ליישוב חומש והחלו להחרים ציוד בישיבה במקום תוך הפעלת אלימות קשה כלפי התלמידים. אשר יושבים פסייבים על הכביש במקום".

אחד מתלמידי הישיבה שרוסס בגז בידי שוטרי מג"ב מטופל בידי חובשים בחומש באמצעות חמצן והוא סובל מקשיי נשימה. בנוסף, ארבעה בחורי ישיבה נפגעו קל במהלך הפינוי מאלימות שוטרי מג"ב ומשימוש כנגדם בגז, חלקם נפגעו בראשם.

בתוך כך, רכב מינהל שעסק בהחרמת הציוד, דרס בשוגג קצין צה"ל במקום, הקצין נפגע ברגלו.

רבני הישיבה ניהלו שיח עם קציני צה"ל, הרגיעו את הרוחות והעימותים במקום נפסקו וכוחות המינהל האזרחי עזבו את היישוב.

יצוין, כי אתמול הפגינו מאות רבות של מפגינים מול ישיבת הממשלה כחלק מהמאבק כנגד פינוי חומש והפגיעה בהתיישבות הצעירה. בהפגנה השתתפו רבנים, אישי ציבור וראשי מועצות ביו"ש בהם ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קדומים חננאל דוראני, ראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן, וראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן. כמו כן למקום הגיעו גם חברות הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית וקטי שטרית מהליכוד.

מישיבת חומש נמסר: "שוב הוציאה הממשלה בלון ניסוי כדי לראות את תגובת הציבור לגדיעת 15 שנים של לימוד במקום. ממשלת ישראל החליטה לחדש את חוק ההתנתקות וליישם אותו בחומש. בזכות התמיכה הציבורית האדירה זה לא קרה בתום ימי השבעה על תלמידנו יהודה דימנטמן הי"ד. מהיערכות הכוחות בשטח והאירועים האלימים, אנחנו מבינים שממשלת בנט וגנץ נערכת להפעלת התוכנית מיד עם תום ימי ה-30. כל חומר בניה שהוחרם היום הוא כדור נוסף לעבר יהודה דימנטמן. אנחנו קוראים לממשלה לעצור את התוכנית ולא לבצע את ההתנתקות שוב", הוסיפו.

כזכור, ביום חמישי האחרון פרצה סערה בעקבות דבריו של סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן ממרצ, שתקף בחריפות את המתיישבים בחומש, שנשארו במקום לאחר הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד, וכינה אותם "תתי אדם" - כינוי שנתנו הנאצים ליהודים בתקופת השואה.

בריאיון בערוץ כנסת אמר סגן שרת הכלכלה: "אלו (המתיישבים בחומש; ר"כ) לא אנשים, אלו תתי אדם. הם אנשים בזויים. קלקולו של העם היהודי. אסור לתת להם שום גיבוי, צריך להוריד אותם בכוח מהמקום הזה. ההשתוללות הלאומנית-קיצונית הזו תמיט עלינו אסון".

הדברים הופצו לכל עבר במהירות, וכשעה אח"כ פרסם ראש הממשלה נפתלי בנט, שיאיר גולן הוא חלק מממשלתו, הודעת גינוי חריפה, שיכולה תיאורטית לפגוע בשלמות הקואליציה שלו: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו", כתב ראש הממשלה.

בתגובה על גינוי בנט, צייץ יאיר גולן את תשובתו - בה לא חזר בו מדבריו: "התייחסתי למשחיתי קברים, תוקפי תמימים, הורסי רכוש לא להם. איך נכון להתייחס לאנשים כאלה, איך נכון לכנות אנשים שכאלה? הגיע הזמן לומר את האמת - זו לא היהדות שלנו".

ראש האופוזיציה נתניהו תקף - ושיגר מסר לראש הממשלה: "המתיישבים ביהודה ושומרון אינם 'תתי אדם'. המתיישבים הם ציונים חלוצים שמיישבים את נחלת אבותינו. אחרי האמירה המבישה הזו, שלקוחה היישר מהטרמינולוגיה הנאצית נגד העם היהודי, בנט חייב לפטר את יאיר גולן עוד היום".

שר החוץ, יאיר לפיד, קרא לגולן לחזור בו: "אני מגנה כל שיח פוגעני שגורר את החברה הישראלית לקיצוניות מקטבת והרסנית. אני מצפה מחברי הקואליציה לתת דוגמא אישית של שיח מכבד והוגן גם כלפי מי שחושב אחרת מאתנו. היכולת שלנו לחיות כאן יחד תלויה באיך אנחנו מדברים על הדברים עליהם אנחנו חלוקים".

שר הביטחון, בני גנץ, צייץ: "אני מגנה בתוקף את אמירתו של סגן השר גולן. כמי שביקר את משפחת דימנטמן ופגש בחלק מהאנשים שנמצאים בחומש, אני קובע כי לצד העובדה שיש לנהוג לפי חוק, מדובר באנשים ערכיים שאוהבים את הארץ והמדינה לא פחות מאף אחד אחר. כנבחרי ציבור, מוטלת עלינו החובה לקדם שיח מאחד ולא שיח מפלג".

מהמשטרה נמסר כי "במהלך פעילות אכיפה של כוחות הביטחון במאחזים עוז ציון וחומש נעצרו 5 חשודים בגין תקיפה והפרת צו.

"הבוקר הכוחות ביצעו פעילות אכיפה לפינוי מספר מבנים בלתי חוקיים במאחז עוז ציון. במהלך הפעילות מספר חשודים תקפו את הכוחות כתוצאה מהתקיפה נפצעו 2 לוחמי מג"ב באורח קל וטופלו בשטח. נעצרו 5 חשודים.

"במהלך הפינוי שני מתיישבים התבצרו באחד המבנים וריתקו עצמם למבנה באמצעות מתקן ברזל ובטון תוך סיכון חיים.

"לוחמי מג״ב יחד עם צוות חילוץ מיוחד של פיקוד העורף פעלו שעות רבות תוך נקיטת משנה זהירות על מנת להוציא את המתבצרים ללא פגע.

"בנוסף, במהלך הפינוי הוצתו מספר עצי זית סמוך למאחז ובעקבות כך התפתחה שריפה אשר כובתה לאחר הזנקת צוות כב״ה יו״ש ע״י הלוחמים.

"מוקדם יותר היום בחומש הגיעו הכוחות להחרמת חומרי בנייה במקום. במהלך הפינוי מספר מתיישבים חסמו רכב של כוחות הביטחון תוך שהם פוגעים ברכב, תולשים את ידיותיו, נכנסים מתחת לרכב ואוחזים בגלגלים שלו. בנוסף ביצעו חסימה של הציר באמצעות אבנים ורכב.

"הכוחות פינו את המתיישבים וכתוצאה מהעימותים נפגעו 6 לוחמים באורח קל וטופלו במקום".

(צילום: ברלה קרומבי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר