אחרי נתניהו

סקר 'סרוגים': מי המועמד שיכבוש את הליכוד?

בסקר מפתיע שערך אתר 'סרוגים' בקרב חברי מפלגת הליכוד על זהות ראש המפלגה הבא, עולה כי ניר ברקת, זוכה בפער גדול, אך מתחתיו נמצא מועמד מפתיע; כל הנתונים (אקטואלי)

ברקת ונתניהו (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

סקר של אתר "סרוגים", שנערך על ידי 'מאגר מוחות', בדק בקרב חברי הליכוד, את מי הם רוצים שיעמוד בראשות המפלגה - לאחר עידן ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

כפי שכבר פורסם בסקרי עבר, הנתון הלא-מפתיע מהסקר, זה שיש רוב לחבר הכנסת ניר ברקת - אך השם המפתיע הוא דווקא גלעד ארדן.

על פי תוצאות הסקר, ברקת מנצח בפער גדול את שאר חברי הליכוד, ומקבל את תמיכתם של 39% ממצביעי המפלגה. במקום השני והמפתיע, נמצא מי שהתרחק מהזירה הפוליטית המקומית, השר לשעבר ושגריר ישראל באו"ם כיום, גלעד ארדן, עם 16% תמיכה.

במקום השלישי, ניצבת השרה לשעבר מירי רגב עם 12 אחוזי תמיכה מקרב תומכי הליכוד.

יו"ר הכנסת לשעבר, שהודיע כי יתמודד מול נתניהו, מקבל רק חמישה אחוזי תמיכה, ובמקום האחרון, ניצב שר האוצר לשעבר חבר הכנסת ישראל כ"ץ, עם שני אחוזי תמיכה בלבד.

בנוסף, הסקר בחן את מפת המנדטים ועל פיו עולה כי אין שינויים משמעותיים וימינה יכולה להרכיב שוב ממשלה, גוש ימין-חרדים עומד על 57 מנדטים: הליכוד בראשות בנימין נתניהו מחזק את כוחו וזוכה ל-33 מנדטים. ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7 והציונות הדתית עם 8 מנדטים.

ימינה היא שוב לשון מאזניים עם 6 מנדטים, ויכולה להשלים קואליציית 63 מנדטים. בגוש המרכז-שמאל: יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 18 מנדטים, כחול לבן עם 11, מפלגת העבודה עם 8 מנדטים, ישראל ביתנו עם 6, מרצ עם 5 מנדטים ורע"ם עם 4. ובסך הכל גוש מרכז-שמאל-רע"ם עם 52 מנדטים. הרשימה המשותפת, עם 5 מנדטים משלימה את מפת המנדטים של הכנסת. תקווה חדשה לא עוברת את אחוז החסימה.

בתרחישים נוספים שנבדקו גלעד ארדן בראשות הליכוד משיג נתון נאה של 22 מנדטים לליכוד, ו-55 לגוש הימין חרדים ושוב תיקו פוליטי.

אדלשטיין, רגב וכ"ץ בראשות הליכוד מחלישים את המפלגה ל13-15 מנדטים והופכים אותה למפלגה הרביעית בגודלה בכנסת, אחרי יש עתיד, ש"ס והציונות הדתית. בתרחיש הזה הקואליציה הנוכחית של ימינה-מרכז-שמאל משיגה 66 מנדטים ויכולה להקים קואליציה גם בלי רע"ם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר