"תורה - הכי חשוב"

הח"כים תקפו, השר מתן כהנא התגונן • צפו

"שונא לומדי תורה", תקף ח"כ דוד אמסלם, בחריפות, והשר מתן כהנא עלה והתגונן: "אני שונא לומדי תורה? אני קורא לכל בחורי הישיבות, שמי שיכול ללמוד תורה - שיעזוב הכל וילמד" • וכיצד הגיב ח"כ אורי מקלב? • צפו (פוליטי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מתן כהנא בכנסת, היום (צילום: ערוץ כנסת)

במסגרת הצעת אי-אמון שהגישו היום (שני) חברי האופוזיציה כנגד הממשלה שעוקרת את הדת והשורשים היהודים, שר הדתות מתן כהנא, עלה להשיב לחברי הכנסת דוד אמסלם שתקף אותו בחריפות, ונאלץ להתגונן.

אמסלם שדיבר לפניו, טען כי שר הדתות שונא לומדי תורה. בתגובה, אמר השר המושמץ: "חברי חבר הכנסת אמסלם, האמת שהכנתי תשובה אחרת, אך אתייחס לדברים שאתה אמרת אמסלם. אני מנסה להעביר את התחושה שחשתי, כאשר אמרת שאני שונא לומדי תורה".

"ואני מנסה לחשוב", הוסיף כהנא ואמר, "למה אתה אומר דבר כזה - עלי? אני שונא לומדי תורה?; א. למדתי תורה בעצמי בישיבה. ב. אני מסתובב עכשיו בישיבות, ומה שאני אומר לתלמידי הישיבות, זה, תקשיבו לי טוב, מי שיכול ללמוד תורה, שיעזוב הכל וילמד רק תורה, כי מדינת ישראל עומדת על התורה שאותם תלמידי ישיבה לומדים.

"בתור אחד שלמד תורה אני יודע כמה זה קשה וכמה תובעני, וכמה יחידי סגולה מסוגלים לעשות זאת כמו שצריך. אבל מי שיכול חייב ללמוד תורה, כי על זה המדינה עומדת, ובלי זה אין לנו כלום".

"אני שונא תורה?", הוסיף כהנא ואמר, "אני קורא לכל בחורי הישיבות, שמי שיכול ללמוד תורה - שיעזוב הכל וילמד, כי על זה מדינת ישראל עומדת - בלי זה אין לנו כלום".

חבר הכנסת אורי מקלב, לא קנה את דברי כהנא, ומיד לאחר נאומו, עלה לדוכן במליאה, ונשא נאום נוקב: "שר הדתות כהנא מעיד על עצמו כאן במליאת הכנסת כי הוא אדם דתי וחשובה לו המסורת' אך עושה דברים הפוכים ממסורת ישראל.

הנאום של ח"כ אורי מקלב (צילום: ערוץ כנסת)

"הפשרות הללו שאתה שר הדתות רוצה להביא לנו הן הרס הדת, פרעה רצה לעשות פשרות, ביקש לשחרר רק את הגברים, משה רבינו היה מסכים לפשרות הללו לא היינו אומה, ואתה שר הדתות רוצה להביא פשרות בהלכה?", הבאתם ועדת רבנים שיקבעו את הסטנדרטים של הכשרות, אלו לא נהלים טכניים אלא אלו רבנים שלא מוכנים לקבל את סמכותה של הרבנות הראשית, כאלה שלא יתאים להם שמסעדה הפותחת בשבת לא תקבל כשרות, זה הכשרות שאתה רוצה?", אמר מקלב ופנה לשר כהנא.

"על מה בדיוק אתה מתהדר כי פתחת לתחרות?, את כשרות המזון? הכנסת גופים כלכליים לתוך מערך הכשרות הלאומי, לרבנים עוד היה יראת שמיים אבל כעת הכל יהיה שיקולים כלכליים. אם אין גורם הרתעה איך תהיה כשרות? אחד מסיר את הכשרות יבוא אחר ויתן כשרות. אתה אומר 'אני איש תורה' אבל את התורה צריך לקיים!. כמה מביך היה לראות כי הבאת את חוק הכשרות לאישור ועדה שיושבת הראש שלה מתגאה כי היא מבלה בחנויות לממכר נבלות וטריפות ואף מזלזלת בכשרות, בשביל לחוקק את חוק הכשרות צריך להאמין בזה".

ח"כ מקלב המשיך והתייחס לרפורמת הכשרות המתוכננת על ידי השר כהנא, "שר הדתות מגיע כאן כעת ואומר כי יש בעיה עם אזרחים בישראל כאלה שהם לא בני העם היהודי, ליברמן רוצה גיור אורתודוקסי אך הגיור שאתה מביא הוא גיור מלא פשרות, אתה רוצה להכניס חצי מיליון איש שלא רוצים להיות יהודים כלל תחת כנפי עם ישראל ועוד מכריחים אותנו, את בתי הדין שלנו להכיר בהם. הם רוצים להיות יהודים בלי להיות יהודים".

"כמה עובר אזרח פולני המבקש להיות ישראלי, להיות ישראלי יותר קשה מאשר להיות יהודי. אתה מביא את התבוללות לתוך עם ישראל, תקראו להם ישראלים אך לא יהודים".

בסיום דבריו התייחס מקלב אף ליוקר המחיה בארץ ואמר, "כל אחד רואה כי יש יוקר מחיה, כל אחד שיוצא לחנויות חש את זה, אך יש ניכור בממשלה, שר האוצר לא נותן פיצוי למי שצריך את זה, הוא לא רוצה להתמודד. התרענו בזמן אמת שאין בתקציב שום התייחסות לקרונה, לצערנו ההחלטות המקצועיות נגרמות מהעדר תקציב. יושבים בממשלה אנשים שהם מתכחשים לציבור שלהם, הדבר המרכזי במנהיג הוא לראות את סבל העם, אני רוצה להזכיר לך ראש הממשלה כי הראשון שאמר למשהו תעוף לי מהעניינים היה פרעה למשה רבנו וזו גם הייתה תחילת סופו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר