תמונת מצב עולמית

'תו ירוק' בתחבורה ציבורית באיטליה • שיאי הדבקות בעולם

האומיקרון ממשיך לשבור שיאים, כשבאיטליה, מתוך 60 מיליון אזרחים, 2 מיליון הם חולי קורונה פעילים • בטאיינג'ין שבסין אסורים יציאה מהעיר למי שלא עובד חיוני • מקסיקו: מעל 300 אלף מתים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

שיאים של תחלואה מוסיפים להישבר בשל התפשטות האומיקרון, זאת לצד הגבלות באיטליה שכמעט ולא נראו כמותן בעולם.

מנהיגי העולם פועלים באסטרטגיות שונות לדיכוי התחלואה, החל מסגר הרמטי, דרך סגר על לא מחוסנים ועד קמפיינים לעידוד התחסנות. זו תמונת המצב העולמית:

אירופה

אירופה מסרבת לרדת מכותרות הקורונה, כשבאיטליה, לצד שיאי התחלואה, נכנסים לתוקף הגבלות על לא מחוסנים. ההגבלות הללו גורמות לביקורת קשה.

במסגרת המגבלות, תהיה חובת הצגת תו ירוק גם בעלייה לתחבורה ציבורית, בתי קפה, בתי מלון, מכוני כושר ופעילויות יומיומיות אחרות.

על פי ההגבלה החדשה, לא יינתן יותר תו ירוק זמני למי שיוציא בדיקה שלילית - זאת בצל התחלואה הגואה במדינה, מעל 100,000 נדבקים בכל יום.

ההגבלות בארץ המגף על לא מחוסנים באה גם לצד אחוז התחסנות לא רע - 80% מהאוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 18.

בצרפת הזינוק בתחלואה לא פוסק - כשבמדינה אומתו ביממה האחרונה קרוב ל-300 אלף חולי קורונה חדשים. לצש זאת, בבריטניה שוב נרשמת תחלואה יומית גבוהה עם מעל 140 אלף חולים חדשים רק ביממה האחרונה.

אמריקה

יבשת נוספת בה התחלואה גואה היא אמריקה, ולא רק בארה"ב. גם במקסיקו המצב בכי רע, כשמדינה נחצה מספר ה-300 אלף מתים מפרוץ המגיפה. בברזיל המצב גרוע אף יותר, עם קרוב ל-620 אלף מקרי מוות מפרוץ המגיפה.

בארצות הברית נתוני התחלואה מוסיפים להיות קשים, עם ממוצע של 700 אלף נדבקים ביום בשבוע האחרון. מומחים במדינה טוענים כי שיא התחלואה במעצמה עדיין לא הגיעו.

ד"ר רוברט וכטר, יו"ר המחלקה ללימודי רפואה באוניברסיטת קליפורניה אמר בריאיון לרשת CNN כי הוא "לא קונה את הרעיון הזה של נעבור את זה ויהיה בסדר. החודש הקרוב יהיה נורא".

אסיה

בעיר טאיינג'ין שבסין נאסר על יותר מ-13 מיליון התושבים לצאת ממנה ללא אישו מעסיק מיוחד. זאת תוך ניסיונות נואשים להילחם בהתפשטות האומיקרון במדינה.

בהודו החלו לתת חיסוני 'בוסטר' לעובדי מערכת הבריאות ועובדים חיוניים, זאת לצד חיסון האוכלוסייה המבוגרת וקבוצות הסיכון גם הם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר