"יש עסקים שיפוצו"

לפיד: נדבקתי מהמאבטח וגיליתי אחריות; אנו לא מושלמים

לאחר שנדבק בנגיף קורונה, שר החוץ התראיין הבוקר מהבידוד והסביר איך גילה שהוא נדבק. בנוסף, הסביר על פעולות הממשלה נגד הנגיף, מדוע לא צריך סגר ואלו עסקים יפוצו; "יש לנו אחריות" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד. תמונת ארכיון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, שקולו נאלם לאחרונה, התראיין הבוקר (שלישי) לכאן רשת ב', ודיבר על התמודדות הממשלה עם נגיף הקורונה.

בפתח הריאיון הסביר לפיד, כי הוא לא נדבק מחבר מפלגתו עידן רול, אלא ככל הנראה מהמאבטח האישי שלו, לדבריו, "אני א-סימפטומטי, לאחר שהמאבטח שלי נדבק, החלטתי כי כדוגמה אישית עלי להתבודד בביתי ולבצע בדיקת קורונה, שהתבררה כחיובית".

בנוגע להתמודדות עם המגפה אמר לפיד: "אנחנו בתוך תנאי אי-ודאות. זו מחלה שמשתנה במהירות בכל העולם. עד שיש התארגנות זה לוקח כמה ימים. מקור הבעיה היא המגפה. הממשלה עושה עבודה, לא מושלמת. ההתמודדות היא פרויקט משותף שלנו ושל האזרחים".

לפיד התייחס גם לביקורת הרחבה שנמתחה על הממשלה בנוגע לפיצויים ואמר: "הכסף שלנו לא בלתי מוגבל וממשלה אחראית לא מפזרת כסף לכל עבר, אלא מחפשת מי זקוק לו. חלק מהפיצויים יהיו רטרואקטיבית. יש עסקים קטנים בעיקר שנפגעו ונדאג לפצות אותם. לא נפקיר את מי שנהפגע באמת ולא נפזר סתם כסף. יש לנו אחריות לכלכלה".

האם יהיה סגר נשאל לפיד וענה: "לא צריך סגר – אין סיבה לשתק את הכלכלה. אתה מאזן בין סיכונים. חיי אדם הם הדבר החשוב ביותר, אבל תפקידנו למנוע שהכלכלה תתרסק בדרך. אין פתרונות פשוטים לבעיות מורכבות. מצבנו טוב מרוב מוחלט של מדינות העולם וצריך לשמור על זה בתנאי מגפה".

על שיחות הגרעין אמר כי לישראל יש שיח טוב עם ארה"ב ועם בריטניה. "אנחנו מצליחים להשפיע על התהליך, לא באופן אופטימלי. וגם אומרים לעולם - המצב לא מחייב אותנו. - לישראל יש חופש פעולה מלא לגביי ביטחון ישראל. אנחנו לא שואלים אף אחד".

כזכור, לפיד נמצא אמש חיובי לנגיף קורונה. מלשכתו נמסר כי "שר החוץ ויו"ר יש עתיד נמצא מאומת לקורונה. השר לפיד שוהה בביתו בבידוד ומרגיש טוב".

יו"ר האופוזיציה נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מאחל רפואה שלימה לשר החוץ יאיר לפיד. בריאות לפני הכל".

לפיד מצטרף לשורה של חברי כנסת ופוליטיקאים שנדבקו בנגיף, בהם סגנו וחבר מפלגתו עידן רול שנדבק בנגיף לאחר שתועד כשהוא חוגג במסיבה בניגוד להמלצות המפורשות של הממשלה.

שלשום גם חברי הכנסת יואב בן צור (ש"ס), אתי עטייה (הליכוד) וחיים כץ (הליכוד) עדכנו את קצין הכנסת כי נדבקו בקורונה.

בשבוע שעבר גם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) אובחן אף הוא כחיובי לנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר