האב: "חרב עלי עולמי" | האזינו

צרפת: שני אחים, בחורי ישיבה נעצרו בחשד להברחת גת

שני אחים, פותו לצאת לצרפת כשברשותם כמות גדולה של עלי גת, האחים נעצרו ונעשים מאמצים לשחררם • האב בקול מרוסק: "אנחנו שבורים, מקבלים ביזיונות וצריכים לשלם הרבה כסף" (חדשות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
צמח הגת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת • הקלטה: באדיבות יונתן לוי סוכן ביטוח)

שני אחים בחורי ישיבות, נעצרו לאחרונה בצרפת, כשברשותם עלי גת שהבריחו מהארץ. שני האחים יושבים בבתי כלא וההורים שכרו עורכי דין בניסיון להוציא אותם.

שני האחים, נסעו לצרפת כשברשותם כמות גדולה של עלי גת, אלו ששלחו אותם, התחייבו בפניהם, כי אין בכך כל בעיה חוקית.

האחים נעצרו על ידי המשטרה בצרפת והושלכו לבית הכלא. משפחתם של הבחורים שכרו עורכי דין וכעת נעשים מאמצים לשחרר אותם.

האב השבור שוחח עם סוכן הביטוח יונתן לוי, וביקש שיעלה את ההקלטה שלו בתפוצה. בהקלטה שמזעזעת כל אוזן, נשמע האב מספר בבכי על בניו שפותו להבריח גת, האב ביקש להעביר את דבריו לאנשים אחרים, במטרה להפיץ את הנושא, ולהזהיר את בחורי הישיבות לבל יגררו אחרי הפיתויים הללו.

"חרב עלי עולמי", פתח האב השבור את דבריו, "גם על זוגתי. שני בנים שלנו בחורי ישיבות, פיתו אותם לנסוע לצרפת עם עלי גת, כאשר טענו להם שזה מותר על פי חוק".

"שניהם יושבים כרגע בבית סוהר, זה לא סיפור קל. בואו לא נדבר על הוצאות של עורכי דין, עוגמת נפש, ביזיונות ועוד. אנא, אני מתחנן שיפרסמו את זה, אני מבקש, אם יש לך קשר עם אנשים אחרים, אנא תפרסמו את זה".

"אני מתכוון לפנות על כך לראשון לציון שידבר על כך בשיעורו השבועי, אני שובר ואני לא יכול לדבר איתך", סיים האב המרוסק את דבריו.

מזעזע לשמוע את קולו של האב השבור ששני בניו – בחורי ישיבות שוכנעו להעביר גת מהארץ לצרפת, בחושבם שהדבר מותר ע"פ חוק.

האב השבור שוחח עם ידידי יונתן לוי, וביקשו שיעלה את ההקלטה שלו בתפוצה. בהקלטה שמזעזעת כל אוזן, נשמע האב מספר בבכי על בניו שפותו להבריח גת, על הצער הרב שבניו נמצאים בבית סוהר אי שם בניכר, על הביזיונות, ועל ההוצאות העצומות של עורכי הדין.

יצוין, כי במדינת ישראל, בשונה מהרבה מדינות בעולם, גת ירוק לא מוגדר כסמים מסוכנים, ולכן הרבה צעירים נופלים בהרחה מחוץ לישראל.

כזכור, לפני כחודשיים, פורסמה ב'כיכר השבת', הקלטה של מפעיל המנסה לשכנע חרדים להבריח גת ללונדון. "זה נשמע מפחיד, זה נשמע נורא, אבל זה לא כמו שזה", במילים אלו פותח המבריח את השיחה עם הצעיר החרדי, אותו הוא מנסה לפתות, להבריח גת לחו"ל, בתמורה לאלפי שקלים וכרטיסי טיסה. כדי למנוע מהצעיר לחשוש, הוא מוסיף מיד: "אני העברתי שם לפחות 12 פעמים".

תמורת אלפי שקלים: כך מפתים צעירים להבריח גת

השיחה המלאה

המבריח: "אנחנו מעבירים גת מישראל ללונדון. זה נשמע מפחיד, זה נשמע נורא, זה נשמע זה... אבל זה לא כמו שזה. אתה מבין? אתה בכלל שיש לך אזרחות, בכלל לא מדברים איתך. אני העברתי שם לפחות 12 פעמים".
הצעיר החרדי: "ולא עוצרים שם על גת?".
המבריח: "לא. בוא אגיד לך משהו, אם תופסים אותך חס ושלום, מחזיקים אותך שעתיים. יודע למה? בשביל שתיסע חזור לישראל ויחזירו אותך".
הצעיר החרדי: "זכור לי שקראתי בחדשות לפני כמה חודשים שכן עצרו, לא יודע אם בלונדון, אבל עצרו...".
המבריח: "לא, אני יגיד לך. יש לי חבר שנעצר בגרמניה, ויש לי חבר שנעצר בשוודיה ובצרפת, אלו מדינות שבאמת קשה שם, אבל אם אתה ואשתך טסים יחד כזוג, זה נראה הכי אמיתי".
הצעיר החרדי: "ואם עוצרים אותי שם? אם תופסים את הגת?".
המבריח: "אז מחזירים אותך לארץ ומחרימים את הגת".
הצעיר החרדי: "ולמה אי אפשר לטוס נגיד ביום ראשון בבוקר?".
המבריח: "כי הגת מגיע לנו בזה... ביום ראשון בצהריים כזה. הגת פה בישראל הוא מותר, והוא מגיע לאיזה מקום שם מעבירים עליו קרינה, זה גת שמגיע מאתיופיה.
"מה אני בא להגיד לך, שאם אני לוקח אותך, אנחנו משלמים עליך את הטיסות, עליך ועל אשתך, אנחנו לוקחים אותך לשדה ומחזירים אותך לבית, אתם לא עושים כלום, וגם מקבלים 5000 ש"ח אחרי שעברת בלונדון.
"שבוע שעבר העברתי שתי בחורות בנות 21, לא כזה קשה אחי. בישראל כששואלים אותך אם ארזת לבד ואתה עובר בשלום, הצלחת, ובלונדון אתה אומר להם שבאת לטייל. אתם כבעלי אזרחות אמריקאית לא מקבלים חתימות, אף אחד לא מדבר איתכם".
הצעיר החרדי: "טוב, אני ישאל את אשתי ונראה".
המבריח: "אם כן תחזיר לי עכשיו תשובה, כי יש עוד הרבה אנשים שרוצים".
הצעיר החרדי: "אוקיי, אני ישאל אותה וידבר איתך".
המבריח: "גם אתה מקבל 5000 ש"ח וגם אשתך מקבלת 5000 ש"ח, אתה מבין?".
הצעיר החרדי: "וכמה גת זה? זו כמות גדולה?".
המבריח: "לא לא לא, זה שתי מזוודות של 20 ומשהו ק"ג".
הצעיר החרדי: "טוב, סבבה".
המבריח: "בסדר? תחזיר לי תשובה כמה שיותר מהר, כי אנחנו רוצים לקנות כרטיסים".
הצעיר החרדי: "בסדר".
המבריח: "יאללה ביי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר