מדוע ב'גור' התעלמו?

חשיפת 'כיכר': בית שמש; גדולי ישראל יצאו נגד פתיחת גני עירייה

לפני כשבוע וחצי פורסם לראשונה ב'כיכר' על החלטת עיריית בית שמש לפתוח גני עירייה - שלא במסגרת ממ"ח. הבוקר, גדולי ישראל יצאו במכתב נגד היוזמה; ומדוע המודיע התעלם? (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

לפני כעשרה ימים, דווח לראשונה ב'כיכר השבת', על יוזמת ראש העיר בית שמש עליזה בלוך, לפתוח גני עירייה לציבור החרדי - שלא במסגרת העמותות החרדיות המפעילות כיון את הגנים בעיר. הבוקר (שלישי) יצאו גדולי ישראל במכתב נגד היוזמה של העירייה.

במכתב שפורסם הבוקר ועליו חתמו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, נשיא ה'מועצת' הגר"ש כהן, הגר"ש בעדני ורבני העיר בית שמש, נכתב: "גני הילדים לבנים ובנות תפקידם להיות שותפים בחינוך הילדים כרצון ההורים בדך התורה. לכן דבר פשוט הוא, שאין לרשום את הילדים בגני ילדים עירוניים, אשר אינם תחת הכוונת גדולי ישראל".

"ואף שאומרים שהם ברוח בית יעקב", מוסיפים הרבנים, "אין בזה ממש ואדרבה יש בזה פתח לחינוך נגד התורה, וחלילה להפקיד את נשמות צאצאינו בידם, וק"ו שאין ללמד בגנים אלו, או לסייע להם, ועל כל אחד ואחד לשלוח את צאצאיו להתחנך אך ורק בגני הילדים אשר תחת השגחת אנשים יראי השם".

יצוין, כי המכתב פורסם בעיתונים יתד נאמן והמבשר, אך לא בעיתון המודיע, בנוסף, חתימתו של האדמו"ר מגור לא צורפה למכתב וזאת למרות שנציגו בעירייה, ישעיהו ארנרייך, הוא ממונה החינוך ואחראי על תחום הגנים.

יצוין עוד, כי לאחר הפרסום הראשוני ב'כיכר השבת', יצא ארנרייך במכתב, בו כתב שהוא מתנגד ליוזמה של ראש העיר והגנים שפועלים דרך העמותות ימשיכו לפעול ללא שינוי. אך בפועל למרות שהוא ממונה החינוך בעירייה, ראש העיר המשיכה לקדם את היוזמה, מה שמעורר תהיות בנוגע להתנגדות של ארנרייך.

החשש של גדולי ישראל, כך נודע ל'כיכר השבת', הוא שהגנים יופעלו במסגרת החינוך הממלכתי חרדי, נגדו יצאו גדולי ישראל בעבר בחריפות רבה.

המכתב של ארנרייך לאחר הפרסום ב'כיכר'

מנגד, גורם חרדי בכיר בעירייה טוען בשיחה עם 'כיכר השבת', כי התכנון הוא שיהיו 2 גנים כפיילוט של משרד החינוך - שיתוקצבו בנפרד ובאופן מיוחד שלא דרך הממ"ח אלא מתקציב מיוחד שאושר לכך.

"עוד לא נסגר האם משרד החינוך ישלם באמצעות העירייה או ישירות לגננת אבל הגנים לא יהיו תחת הפיקוח של הממ"ח", מוסיף אותו גורם מהעירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר