"אירועים לאומניים"

השב"כ חוקר את ההתפרעויות בנגב; שוטרים נרגמו באבנים

הנטיעות בנגב התחדשו תחת אבטחה כבדה של המשטרה, אך שוב בדואים יידו אבנים על השוטרים; השב"כ חוקר את הנחת האבנים במסילת הרכבת והצתת הרכב - שהוגדרו כ"אירועים לאומניים" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בשבט תשפ"ב | 12.01.22
מעצרים בנגב, אמש (צילום: דוברות המשטרה)

הנטיעות בנגב התחדשו הבוקר (רביעי) תחת אבטחה כבדה של המשטרה, בצל ההתפרעויות הקשות אמש של הבדואים במספר אזורים בנגב.

בתוך כך, הנחת האבנים על מסילת הרכבת ליד צומת גורל והצתת הרכב של עיתונאי 'הארץ', הוגדרו כ"אירועים לאומניים", ושירות הביטחון הכללי מנהל את החקירה בנושא.

גם הבוקר הושלכו אבנים על השוטרים שמאבטחים את העבודות, כוחות גדולים של משטרה פועלים כדי לאפשר את הנטיעות.

במקום מתפתחים עימותים והמשטרה עושה שימוש ברימונים ואמצעים לפיזור הפגנות. מספר מיידי אבנים נעצרו.

כזכור, שני שוטרים נפצעו קל אמש במהלך ההתפרעויות של הבדואים בצומת שגב שלום ובמקום גם הוצת רכבו של עיתונאי. באירוע נוסף, רכבת נוסעים בלמה ברגע האחרון, סמוך לצומת גורל, לאחר שהנהג זיהה אבנים על המסילה. בכביש 25, סמוך לנבטים, יידו בדואים אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי. לרכב נגרם נזק, והכביש נחסם לתנועה לזמן מה.

כפי שדווח ב'כיכר', הנטיעות וההתפרעויות, עוררו מחלוקת עזה בקואליציה, וזאת לאחר שסיעת רע"מ איימה כי תחרים את ההצבעות בכנסת. בקואליציה, בתגובה, ביטלו את הקיזוזים עם האופוזיציה, שתנסה היום להוביל חקיקה פרטית מול מצוקת הקואליציה.

שר החוץ יאיר לפיד היה הראשון שקרא להתקפלות ולעצירת הנטיעות, ולשם כך השתמש כמובן בממשלת נתניהו. "12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפיתרון ביום אחד", כתב לפיד, "מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האיזור".

עוד כתב לפיד: "כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש. ממשלת השינוי מחוייבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב. פוליטיקאים מכל הצדדים צריכים להרגיע במקום ללבות את האש. אני מגנה את האלימות בשטח ומגבה את פעילות המשטרה להחזרת הסדר הציבורי".

אלא שמיד לאחר מכן, שר התקשורת יועז הנדל, יצא נגד הפסקת הנטיעות, וכתב: "אסור שתהיה סלחנות להתפרעויות בנגב. השקר הגדול שהתחולל פה בעשור האחרון, אובדן המשילות בנגב ובגליל והרפיסות תחת שלטון הליכוד, אינם תירוץ. אנחנו בשלטון ואין לנו אפשרות אחרת מלבד החזרת הריבונות לנגב".

הבוקר, הבהיר שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, בריאיון לרן בנימיני ב'כאן רשת ב'', כי הנטיעות יימשכו למרות הלחצים הפוליטיים. "הנטיעות הן שגרתיות ועושים אותן שנים", אמר אלקין. הוא הוסיף כי הוא מבין את הלחצים על יו"ר רע"מ מנסור עבאס אך מדובר באדמות מדינה. "נעשה מה שצריך, לא נזוז מהעמדה הזו", אמר אלקין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר