אחרי 35 שנה

צעד מפתיע בחב"ד: הגיליון שהפך למותג 'שיחת השבוע' - שינה סגנון

אחרי עשרות שנים ששמרו באדיקות על סגנון גיליון השבת הוותיק של החסידות, המוכר למאות אלפי ישראלים, בחב"ד החליטו לשנות ולשדרג את 'שיחת השבוע' • בעוד רבים תוהים סביב הצעד, העורך מסביר מה קרה (בארץ)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
שיחת השבוע החדש (צילום: ללא קרדיט)

גיליון השבת הוותיק, שנוסד לפני יותר משלושים שנה, 'שיחת השבוע' - משנה השבוע לראשונה את סגנונו וצורתו. במשך עשרות שנים שמר הגיליון על סגנון קבוע, שלא השתנה מעולם, והכיל מדורים קבועים. ההתקדמות המודרנית של עלוני סוף השבוע הכריחו גם אותו ליישר קו ולשנות את צורתו.

החל מהשבוע, כך נודע ל'כיכר השבת', הגיליון של צעירי חב"ד, יכפיל את עמודיו וישנה את עיצובו. לצד המדורים הקבועים שבו - סיפור לשבת, דבר תורה מהרבי מליובאוויטש, שאלה הלכתית, סקירה על חיים יהודיים בעולם, פתגמים מחסידות ועוד - יתווסף מדור חדש בשם "רציתי לשאול", שבו תתארח מידי שבוע דמות רבנית שתשיב על שאלה בחיי האדם. בנוסף הוסיפו כפולת עמודים לילדים.

סביר להניח כי מטרת השינוי, שבחב"ד רואים בו "דרמטי" נועד להביא קהלים חדשים. "השינויים ב'שיחת השבוע' הם בבחינת 'יין ישן בקנקן חדש'", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי חב"ד, במסגרתו יוצא לאור הגיליון מיומו הראשון, באופן רציף ועקבי שבוע אחרי שבוע, כבר שלושים וחמש שנים. "נעשה מאמץ מרבי לשמר על היין הטוב והאיכותי, ומצד שני להעניק לו מראה רענן ועכשווי, כדי להתרחב לקהלים נוספים".

הגיליון החדש

רבים בחב"ד הופתעו מהצעד חסר התקדים. במשך שנים נמנעו בהנהלת הגיליון לשנות את סגנון המדורים, שלפני כמעט ארבעה עשורים נחשבו פורצי דרך. מה קרה פתאום?

"במשך שנים רבות נמנענו משינויים דרמטיים", מסביר העורך הוותיק של הגיליון מיומו הראשון, הרב מנחם ברוד, "מתוך תחושה שציבור הקוראים הנאמן אוהב את המבנה הקיים, צמד הדפים המתומצת, עם המדורים הקבועים, שכל אחד ואחת מוצאים בהם את מה שמעניין אותם.

"ואולם אחרי שלושים וחמש שנות הופעה סדירה, מדי שבוע בשבוע, נראה לנו שבכל־זאת הגיע הזמן להתחדש. אנחנו מכפילים את מספר עמודיו של העלון, מוסיפים כפולת עמודים לילדים, מרווחים יותר כמה מדורים ועושים אותם נעימים יותר לקריאה, ומוסיפים מדור חדש, שישיב על שאלות בחיינו. כל זה לצד התחדשות עיצובית בסגנון עכשווי יותר. ועדיין העלון שומר על מתכונתו המּוכרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר