סוער בכנסת

רע''מ, אורבך וחולי הקורונה בחוץ, באופוזיציה חגגו

חברי מפלגת רע"מ החליטו להימנע מההצבעות, וגם ח"כ אורבך נטש את משכן הכנסת במחאה על הפשרה בנגב • באופוזיציה ניצלו את ההזדמנות והעבירו שמונה חוקים בטרומית (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעקבות משבר הנטיעות ביתיר שבנגב והחלטת חברי מפלגת רע''מ להימנע מההצבעות, גם חבר הכנסת ניר אורבך נטש את משכן הכנסת במחאה על הפשרה שהושגה.

מהמליאה נעדרו רע''מ, ח''כ ניר אורבך וחברי הכנסת חולי הקורונה שהתקזזו זה עם זה ועם ראש הממשלה והשר גנץ. חברי האופוזיציה מיהרו לנצל את ההזדמנות והצליחו לאשר בטרומית שמונה הצעות חוק חדשות.

לניצחון חברי האופוזיציה אין משמעות מעשית בעקבות שליטת הקואליציה בוועדות שתחסומנה את קידומן, אך יש לו משמעות מורלית, כמו כן, זו הפעם הראשונה שהאופוזיציה מצליחה לערער על שליטת הקואליציה, כשעד כה הצעות שהצליחה להעביר אירעו בעקבות בעיות נקודתיות. זו הפעם הראשונה בה בעקבות חרם של מפלגה מהקואליציה ישנה התערערות באחידות השורות.

בקואליציה מיהרו למשוך הצעות החוק שלהם במטרה לאפשר את העברת החוקים של האופוזיציה תוך ידיעה כי בהמשך הם יסוכלו.

בין ההצעות שעברו: הצעתו של חבר הכנסת אחמד טיבי על חובת מצלמות גוף לכל השוטרים בהפגנות, הצעתה של חברת הכנסת מירי רגב לפטור ממע''מ לזוגות צעירים שירכשו דירה ועוד.

כאמור, פרישת חברי מפלגת רע''מ מההצבעות מגיעה כמחאה על אי עצירת הנטיעות בנגב, מוקדם יותר הגיע השר כהן להסכם פשרה אותו ניסה לשווק מול רע''מ כהישג שלהם, אך ברע''מ מסרבים לקבל זאת והודיעו על הימנעות מוחלטת מההצבעות, טרם ברור מתי ישובו להצביע במליאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר