נחקר, שוחרר - וליבו נדם

ארה"ב דורשת הסבר על מות פלסטיני בן 80

משרד החוץ בוושינגטון מסר שגורמים פנו לישראל במטרה להבין מה קרה בחדרי חקירות צה"ל, לפני שקשיש פלסטיני-אמריקני נמצא מת, כשמשפחתו טוענת שהוכה (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
עומר עבד אלמג'יד אסעד (צילום: רשתות חברתיות)

דובר משרד החוץ של ארה"ב, נד פרייס, אמר הלילה (בין רביעי לחמישי) בתדרוך לכתבים כי גורמים רשמיים בארה"ב דרשו הבהרה מישראל לגבי נסיבות מותו של עומר עבד אלמג'יד אסעד, אזרח פלסטיני-אמריקני כבן 80 שאותר ללא רוח חיים לאחר מעצרו בידי צה"ל, והוסיף שוושינגטון תומכת ב"חקירה יסודית" של נסיבות מותו.

הרקע לדברים הוא טענת הפלסטינים לפיה מותו נגרם כתוצאה מאלימות שהפעילו נגדו חיילי צה"ל, ש"עצרו, אזקו והיכו אותו". אסעד נמצא מת סמוך לג'לג'וליה, ובצה"ל טוענים כי הוא סירב בתחילה לבדיקה ביטחונית, ואח"כ שוחרר כשהוא "חי ונושם". על אף זאת, הודיעה מצ"ח - המשטרה הצבאית החוקרת - כי "פתחה בחקירת נסיבות האירוע", ומסרה כי "בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".

הסיבה לכך שארה"ב דורשת כעת הבהרות היא כי אסעד הינו אזרח אמריקני בנוסף לאזרחותו הפלסטינית, ובארה"ב דואגים לשמר ככל הניתן את חיי אזרחיה גם בתחומי הרשות הפלסטינית.

אחת הדוגמות לכך נפוצה גם בשבועות האחרונים, כשבממשל ביידן דרשו מישראל לאפשר לאזרחים פלסטינים-אמריקניים לנחות בנתב"ג בחופשיות יחסית, בתמורה לקידום ביטול הוויזות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר