עונה למבקרים

שרת החינוך: "אסור לסגור את בתי הספר"

השרה יפעת שאשא ביטון התעמתה עם ראש הממשלה בנט, אבל שמרה על מקומה במשרד החינוך: "אם נסגור את מערכת החינוך, נהיה בסגר בפועל. אנחנו מתאימים את עצמנו" (ארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
רה"מ בנט ושרת החינוך שאשא ביטון במליאת הכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון היא אחת מהשרות שיותר היו בכותרות מאז כינון ממשלת בנט-לפיד: היא התעמתה עם ראש הממשלה נפתלי בנט מספר פעמים, בעיקר סביב סוגיית מבצע החיסונים נגד קורונה בבתי הספר; עם מנכ"ל משרדה, יגאל סלוביק, שפרש; ועוד.

למרות הכל, במהלך כל גל הקורונה הרביעי, ובינתיים גם בגל החמישי, על אף מספרי המאומתים ששברו שיאים, ועל אף התחזיות שנגיע ל-300,000 נדבקים ביממה אחת, בתי הספר פתוחים כרגיל, ע"פ מתווים שסוכמו מראש, מי יכול להגיע ומי לא, אם היה מקרה של נדבק בכיתה.

"המעבר ללמידה מרחוק הוא המוצא האחרון מבחינתי, ולכן הלמידה בזום תהיה דיפרנציאלית בהתאם לתחלואה בכל מוסד", אמרה שרת החינוך בריאיון לאתר N12. "ללא מסגרת חינוכית התלמידים נמצאים בסיכון גבוה לדיכאון, לעלייה במשקל, לחרדה, לאדישות, לתלותיות נפשית במסכים ועוד".

שאשא ביטון הסבירה כי סגירת בתי הספר תהיה הלכה למעשה סגר כללי על מדינת ישראל, ממנו הממשלה מנסה להימנע בכל מחיר: "לא נסגור בתי ספר וכיתות שלמות ללא אבחנה, הטיפול יהיה ממוקד. מעבר לפגיעה בתלמידים, גם ההורים ייאלצו להישאר בבית, יתקשו לפרנס את משפחותיהם והנזק הכלכלי יהיה קשה".

שרת החינוך הודתה כי לא הסיכמה עם חלק מהחלטות הממשלה בה היא חברה, בטח ברקע יחסיה הרעועים עם העומד בראשה: "לא עם כל החלטה אני מסכימה במאה אחוז, היו החלטות קבינט שהתנגדתי להן. זה טבעי ונורמלי, כל עוד הדיון הוא ענייני ומקצועי. הממשלה מתאימה את עצמה למציאות המשתנה כשבריאות הציבור ושמירה על המשק ניצבים בראש מעיינינו. היה הרבה יותר קל לסגור את הכול כמו שעשתה הממשלה הקודמת. אנחנו בוחרים בפתרון הפחות קל, אבל זה שהוא הרבה יותר טוב לאזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר