תקרית הירי בבקעת הירדן

רה"מ בנט: "האירוע ייחקר - ונפיק לקחים"

מקצות הקשת הפוליטית מגיעות התגובות על תקרית הירי הקשה, בה לוחם הרג בשוגג שניים מחבריו, מפקדים ב'אגוז'. השר גנץ: "אין דבר שיוכל להשיב את האובדן למשפחות" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בשבט תשפ"ב | 13.01.22
למצולמים אין קשר לנכתב (צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל)

תאונה שנייה בצה"ל שגובה חיי חיילים תוך תשעה ימים: שני קצינים מיחידת אגוז של חטיבת הקומנדו נורו למוות אמש (רביעי) על ידי לוחם אחר בבסיס נבי מוסא, בגלל טעות בזיהוי. השניים, מפקדי פלגות בחטיבה המובחרת, פונו בעזרת מסוק לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים אך שם נקבע מותם. הודעה נמסרה למשפחותיהם וצה"ל החל לתחקר את האירוע.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקש לנחם את המשפחות, והבטיח שהאירוע יתוחקר כדי שלא ישנה: "זהו בוקר עצוב מאוד. אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחותיהם של שני הקצינים אשר נהרגו הלילה בתאונה טראגית. שני המפקדים הקדישו את שנותיהם הטובות ביותר לביטחון ישראל ולהגנה על המולדת. עם ישראל כולו אבל על לכתם. צה"ל מתחקר את האירוע הקשה והלקחים הנדרשים יופקו. יהי זכרם ברוך".

שר הביטחון, בני גנץ, מסר בעקבות האסון: "צער עמוק הבוקר על מותם של שני קציני צה"ל מיחידת אגוז בבקעת הירדן. לצערי, אין דבר שיוכל להשיב את האובדן הגדול למשפחות, לחברים ולרעים לנשק. צה"ל נמצא כבר מהלילה בעיצומו של תחקיר מקיף ואנו נעשה הכל כדי שאסון כזה לא יחזור. יהי זכרם ברוך".

שר החוץ, יאיר לפיד, אמר: "בוקר קשה וכואב, שני קצינים לוחמים מיחידת אגוז נהרגו מאש כוחותינו והלב נשבר. אני שולח תנחומים למשפחות ולחברים מהיחידה, תהיו חזקים. צה"ל מתחקר את התקרית העצובה וילמד את מסקנותיו. יהי זכרם של הלוחמים ברוך".

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, ניחם: "עם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות הקצינים שנהרגו הלילה בתקרית הירי הקשה בבקעה. אסון כבד. יהי זכרם ברוך".

שר המשפטים, גדעון סער: "‏הלב דואב הבוקר למשמע הבשורה הקשה מבקעת הירדן. מפקדי הפלגות מחטיבת הקומנדו, מטובי לוחמינו, שעמדו על משמר העם והמדינה ונפלו בנסיבות טרגיות. תנחומיי למשפחותיהם".

יו"ר הכנסת, מיקי לוי, ניחם בשם הרשות המחוקקת: "כאב גדול וצער עמוק לשמע הבשורה הקשה על אירוע הירי הדו-צדדי הלילה בבקעה. בשמי ובשם הכנסת מבקש לשלוח תנחומים למשפחותיהם של שני קציני אגוז שנהרגו בתקרית. אין לי ספק שצה"ל יבצע תחקיר מעמיק כדי להבין איך קרה האסון הזה. שנדע ימים טובים יותר. יהי זכרם ברוך".

שרת הפנים, איילת שקד: "בוקר עצוב לעם ישראל שבוכה על בניו. ‏שני קציני צה"ל, לוחמי יחידת אגוז שהקדישו את חייהם למדינת ישראל, נהרגו הלילה בתאונת אימונים קשה. שולחת תנחומים וחיבוק גדול למשפחות וללוחמי היחידה המופלאה הזו. ‏שלא תדעו עוד צער. יהי זכרם ברוך".

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה והביטחות בדרכים, מרב מיכאלי: "בוקר קשה ועצוב של טרגדיה נוראה, עם הידיעה על מותם של קציני צה"ל מתקרית ירי דו צדדי. ברגע הקשה הזה, אני שולחת חיבוק וחיזוק למשפחות ההרוגים, לחבריהם ליחידה ולכל המעורבים במקרה. שלא נדע עוד צער כזה".

שר התקשורת, יועז הנדל, אמר: "בוקר נוראי עם בשורות קשות מאוד. שני מפקדי הפלגות מחטיבת הקומנדו שנהרגו הלילה בבקעה הם ממיטב בניה של הארץ הזו. הבחירה שלהם להמשיך לפקד ולהגן על המולדת היא זו שאפשרה לאזרחי ישראל לילות שקטים. אנחנו חייבים להם. תנחומים למשפחות היקרות. מדינת ישראל כואבת את האבידה הקשה. יהי זכרם ברוך".

שר הדתות, מתן כהנא: "לילה עצוב מאוד. שני קציני צה"ל מיחידת 'אגוז' נהרגו בתקרית קשה. שולח תנחומים מעומק הלב וחיבוק ענק למשפחות. הקצינים שנהרגו הם מטובי בנינו. עם ישראל לא ישכח את תרומתם, לילה ויום, לביטחון המדינה. יהי זכרם ברוך".

שר הרווחה, מאיר כהן: "בוקר עצוב, משתתף בצערם של משפחות שני הקצינים שנהרגו הלילה באירוע הטרגי בבקעת הירדן, יהי זכרם ברוך".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', מסר: "אנחנו קמים לבוקר נורא עם בשורות קשות מנשוא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הקצינים שנפלו הלילה ואיבדו את היקר מכל, חיבוק לצה"ל וללוחמיו כולם, וחיזוק ליחידת הקומנדו שאיבדה שניים ממפקדיה. כואב יחד עם כל עם ישראל את האבידה הנוראית. יהי זכר הנופלים ברוך, תנצב"ה".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן: "טרגדיה נוראה הלילה בבקעת הירדן. אני משתתף מעומק ליבי בצערן של משפחות הקצינים שנהרגו בתאונת הירי הקשה. עם ישראל מחבק אתכן בשעתכן הקשה. יהי זכרם ברוך".

ח"כ עמיחי שיקלי: "בוקר קשה מאד, איבדנו הלילה בתאונה מבצעית קטלנית שני קצינים לוחמים, מהמעולים שבבנינו. אני מבקש לחזק את ידי המשפחות והחברים. יהי זכרם ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר