התרחבות הסכמי אברהם

משלחת מאינדונזיה ביקרה בארץ בחשאיות

אינדונזיה, המדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר, סומנה בישראל ובוושינגטון כבאה לכינון יחסים עם ישראל • הבוקר נחשף על משלחת חשאית מאינדונזיה שביקרה בארץ • כך מגיבים במשרד החוץ (מדיני עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ג'קרטה, בירת אינדונזיה. בעתיד עם דרכון ישראלי? (צילום: shutterstock)

לקראת התרחבות הסכמי אברהם? אחרי איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו, בוושינגטון ובישראל מסמנים את אינדונזיה - המדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר, הנחשבת לרביעית בעולם במספר תושביה, כבאה בתור לכינון יחסים רשמיים.

לאחרונה, תחת מעטה חשאי, קיימה משלחת אינדונזית ביקור בישראל, כדי ללמוד על התמודדות עם הקורונה. כך חשפה הבוקר בגלי צה"ל הכתבת המדינית מוריה אסרף. הסיכום בין המדינות היה לשמור על דבר קיומה של המשלחת בחשאיות מוחלטת.

לפני ימים אחדים, כשנשאל לפיד על המגעים מול האינדונזים, הגיב כי ישראל כתפיסה רוצה להרחיב את הסכמי אברהם, והוסיף מבלי לפרט כי לישראל ישנם מגעים עם מדינות.

ממשרד החוץ מסרו בתגובה לדיווח: "מדינת ישראל מאמינה בשיתוף פעולה בינלאומי בכל הקשור למאבק בקורונה והיא מוכנה להושיט יד לכל שותף בקהילה הבינלאומית".

מהמל״ל נמסר בתגובה: "ישראל היא מובילה עולמית בהתמודדות עם נגיף הקורונה, וככזו אנו שמחים לחלוק תובנות ועצות עם מדינות ומנהיגים שונים".

ממשל ביידן מנסה להמשיך ולהרחיב את הסכמי אברהם שגובשו במהלך כהונת ממשל טראמפ, כולל מול סעודיה המעצמה. יש לציין כי בשבועות האחרונים לכהונת טראמפ נעשה ניסיון להביא גם את אינדונזיה להסכמי אברהם, אך המהלך לא הבשיל. באותה תקופה אינדונזיה ביקשה לשדרג את יחסי הסחר עם ארצות הברית בתמורה לצעדי נורמליזציה עם ישראל, הכוללת טיסות ישירות ומתן ויזות לישראלים.

למרות שאין בין המדינות יחסים דיפלומטיים רשמיים, בכירים ישראלים ואינדונזים נפגשו כמה פעמים בשני העשורים האחרונים - במיוחד בשולי עצרת האו"ם בניו יורק ובפורומים בינלאומיים אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר