מה רע"מ תצביע?

שר הביטחון בני גנץ הציג בכנסת את חוק הגיוס

חוק הגיוס שעבר חבטות עד להשלמתו, הצג היום על ידי שר הביטחון גנץ במליאת הכנסת • החוק יעלה היום לקריאה ראשונה והוא צפוי לעבור • לא ברור אם רע"מ תתמוך (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
גנץ, היום בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

מליאת הכנסת התכנסה היום (שני), הצעת החוק הראשונה שעומדת על סדר היום, היא הצעת חוק גיוס חובה. שר הביטחון בני גנץ, היה זה שהציג את ההצעה.

יצוין, כי חלק מחברי רע"מ, ייתמכו בהצעת החוק, וזו תהיה הפעם הראשונה, בה חברי כנסת ערבים יתמכו בהצעת חוק על גיוס לצה"ל.

גנץ, הציג כאמור את הצעת החוק ואמר: "על מנת להשיג את יעדי הגיוס, פועלים בצה"ל להרחבת מסלולי שירות מותאמים לציבור החרדי, שיבטיחו שמי שנכנס חרדי ישמור על זהותו. ישנם גם מנגנונים שמטרתם להבטיח עמידה ביעדים כדי שנשמור על הצרכים הביטחוניים. חבריי החרדים הנמצאים פה במליאה – אני בטוח שלא נגיע לשימוש בהם. אני רואה אתכם ואת החברה שאתם מייצגים שותפים מלאים בתהליך שבו נשמור על עולם התורה, ונשמור על עוצמתה ולכידותה של ישראל".

גנץ הוסיף ואמר כי "הצעת החוק אינה עומדת בפני עצמה. אנו נמצאים בתהליכי הקמה של צוות ממשלתי שיקדם מתווה שירות חדש וכולל למדינת ישראל. מתוך ראיה שרוב מוחלט חייב לשרת, אך לא כולם חייבים או יכולים לשרת בצה"ל. במסגרת המתווה, צה"ל יקבל קדימות בתהליך האיתור, ומי שישרת יותר ובשירות קרבי יותר, יתוגמל יותר. זוהי אחת הרפורמות המורכבות, החשובות והמשמעותיות לביטחון ישראל ולחוסנה של החברה הישראלית. לצערי, ישנם עיכובים בהתנעתה – אבל אני מתכוון לעמוד על כך שהיא תתקדם. המשימה המונחת בפנינו בשנים הקרובות – היא לשמור על צה"ל כצבא העם שיכול למלא את משימתו בשמירה על הביטחון, ולצד זאת לשמור על החברה הישראלית כחברת כל שבטיה, ולא להפוך אותה לחברת שבטים".

כזכור, מוקדם יותר היום, התייחס לפיד להצעת החוק ואמר: "היום יעלה להצבעה בקריאה ראשונה חוק השוויון בנטל. עשר שנים עמדנו בהפגנות ובצמתים והבטחנו שהיום הזה יגיע. הבטחנו וקיימנו".

"החוק עבר לא מעט גלגולים", סיפר שר החוץ, "אבל העיקרון נשאר זהה: אין דבר כזה זכויות בלי חובות. לכולנו יש אחריות על גורלה של המדינה. על הבטחון הלאומי. לכולנו יש חובה לשמור על ילדינו ולפרנס את ילדינו - זה לא חוק מושלם, אבל הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו, יותר חרדים ילכו לשירות לאומי, והרבה הרבה יותר חרדים ייצאו לשוק העבודה ויהיו חלק מהכלכלה הישראלית".

דבריו של לפיד (צילום: אבי מזרחי)

לגבי הביקורת על כך שהחוק מיועד לפגוע בחברה החרדית, אמר לפיד: "זה לא חוק אנטי חרדי, זה חוק לטובת מדינת ישראל. הילדים שלנו צריכים לדעת שזה שהם משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי לא הופך אותם לפרייארים. הם צריכים לדעת שיש דבר כזה גורל משותף.

"הנוסח של החוק שיעלה היום להצבעה נכתב על ידי אנשי משרד הביטחון. זה לא חוק שכתבו פוליטיקאים. הלכנו עם הנוסח של משרד הביטחון כי המטרה היא לא לריב, אלא לפתור סוגיה מכאיבה שקורעת את החברה הישראלית. הבטחנו שלא נעצור ולא נשקוט ולא ננוח עד שזה יקרה, ואכן לא עצרנו. כמו רוב הדברים בממשלה הזו החוק הזו הוא תוצר של שותפות נדירה של אנשים שונים מאוד שיודעים לעבוד יחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר