במליאת הכנסת

ח"כ אורי מקלב: "חוק הגיוס מערער את יסוד קיומנו"

"חוק הגיוס מערער את יסוד קיומנו. אני מאמין שחובת לימוד התורה וקיומה היא זכות הקיום של עם ישראל, היא נשמת החיים שלנו", כך תקף ח"כ אורי מקלב את חוק הגיוס (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) תקף הערב (שני) את חוק הגיוס שהעלה שר הביטחון בני גנץ לאהצבעה בקריאה ראשונה וטען כי מדובר בחוק' שמערער את יסוד הקיום של מדינת ישראל. צפו בנאום המלא.

לדברי ח"כ מקלב: "ביום זה שאתם חוגגים את כינונה של הכנסת מביאים חוק שמערער את יסוד קיומנו, - אני מאמין באמונה שלמה שחובת לימוד התורה וקיומה היא זכות הקיום של עם ישראל, היא נשמת החיים שלנו, היא עמוד התמך העיקרי והבלעדי, היא אבן היסוד והבסיס לקיומנו הערכי והמעשי. - אנחנו מאמינים באמונה שלמה כי לכך נוצרנו וזו כל תכלית קיומנו.

"אנחנו מאמינים כי גם מי שעתיד להצביע בעד חוק זה חושב כך וכל המשנה ידו על התחתונה - לפני 3,334 שנה קיבלנו את התורה מאז ועד היום לא היה רגע אחד שפסק לימוד התורה בעם ישראל!, כי זה קיומנו".

לדבריו: "החוק הזה מחליש את לימוד התורה, ערך הלימוד גדול יותר מהגיוס לצבא. הצבא זה לא ערך, אלא זה צורך בטחוני, התורה היא ערך וכאשר יש לימוד תורה הצורך בצבא קטן. לומדי התורה ממיתים עצמם באוהלה של תורה בגלל ערך לימוד התורה".

מקלב תקף: "מי שתומך בחוק המחליש את לימוד התורה בארץ ישראל חותר תחת קיומנו. עוד לפני קום מדינת ישראל למדו תורה בארץ ישראל, - אין שום זכות מוסרית למנוע לימוד תורה בארץ ישראל, אין שום זכות לקבוע בחוק כי לומד תורה בארץ ישראל הוא עבריין!, שום חוק לא יערער זאת".

ח"כ מקלב סיים את דבריו והוסיף: "לפני קום מדינת ישראל למדו תורה, תורת ישראל בארץ ישראל אין שום זכות מוסרית שחוק בארת ישראל פהוך את לימוד התורה לעבריין, שום חוק לא יכול לערר את זכות לימוד התורה בארץ ישראל, לא חוק זה ולא כל דבר אחר לא יעזור לכם אנחנו נמשיך את לימוד התורה בארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר