'כולנו חשים הקלה'

ה-FBI חוזר בו: החטיפה בטקסס - אירוע טרור

עד כה נטען בארגון הביון האמריקני, שחיסל את החוטף מאליק פייסל אקראם, כי מניעיו היו פליליים בלבד; כעת טוען ה-FBI כי אינו עוצם עין לעולם מול האיומים על הקהילה היהודית (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הזירה ברגעי המתח (צילום מסך: שידורי 'WFAA')

יומיים אחרי אירוע החטיפה בטמפל הרפורמי בטקסס, חוזר בו ה-FBI מטענתו המקורית וכעת מאשר כי הרקע לאירוע היה טרוריסטי.

כזכור, כוחות מיומנים למלחמה בטרור שהורכבו מלוחמי SWAT (יחידה למבצעים מיוחדים) מקומיים יחד עם סוכני ה-FBI, ארגון הביון האמריקני, חוסל מאליק פייסל אקראם בן ה-44 לאחר שהחזיק בני ערובה בטמפל תחת איומי אקדח.

אלא שעד כה, טען ה-FBI כי מדובר בסך הכל באירוע פלילי אשר התרחש במקרה במרכז יהודי. האיש "עסק בנושא מסויים, ולא היה קשר לקהילה היהודית", פרסם הארגון לאחר האירוע.

רק כעת, לאחר סערה ציבורית ברשת וגם ביקורת חריפה מצד ארגונים יהודיים נגד אנטישמיות, פרסם הארגון הודעה חדשה לפיה החטיפה אכן היתה אירוע טרור שכוון כלפי יהודים.

"כולנו ב-FBI חשים הקלה בשל כך שאירוע החטיפה הסתיים ללא נפגעים בקרב החטופים", נמסר.

רגעי הדרמה (מתוך שידורי רשת 'WFAA')

בארגון הדגישו בהודעה החדשה כי "אנו לא עוצמים עין לעולם מול האיומים שמציבים קיצוניים מול הקהילות היהודיות, ומול קבוצות אתניות, דתיות, וגזעיות אחרות. יש לנו קשר קרוב ומתמשך עם הקהילה היהודית זה שנים רבות, ואנו פועלים ללא הרף לצד ארגונים יהודיים כדי להגן על חברי הקהילה היהודית מכל איום פוטנציאלי".

עוד נמסר בהודעה כי "בזמן שניהל משא ומתן עם כוחות האכיפה, דיבר החוטף שוב ושוב על מחבלת מורשעת אשר מרצה עונש מאסר בן 86 שנים בארה"ב מטעמי טרור. זהו מקרה הקשור בטרור, שבמסגרתו הקהילה היהודית היתה על הכוונת, ואשר נחקר במטה המשולב למניעת טרור".

בראיון שהענק בשעות האחרונות (שני) לרשת החדשות האמריקנית CBS, שחזר צ'ארלי ציטרון ווקר, ה'ראביי' של הקהילה הרפורמית שהיה בין החטופים, את רגעי האימה.

"זה היה מפחיד ומשתק", סיפר ווקר והוסיף כי בשלב מסויים השליך כסא על החוטף ונמלט מן המבנה יחד עם שאר החטופים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר