"מקפידה לקדם חרדיות"

האישה בתפקיד הבכיר בעיריית י-ם חושפת את הדרך

אריאלה רג'ואן היא דבר ראשון אם לשלשה וסבתא. אחר כך אפשר לכותב עליה שהיא האישה הכי חשובה כיום בעיריית י-ם • איך היא הגיעה לתפקיד והאם יש מאבקים? (וועידת 'כיכר')

ארי טננבוים | כיכר השבת |
נשים מצליחות יותר (צילום: ראובן קופיצינסקי)

אריאלה רג'ואן היא דבר ראשון אם לשלשה וסבתא גאה. אחר כך אפשר לכותב עליה שהיא האישה הכי חשובה כיום בעיריית ירושלים כשהיא משמשת כמשנה למנכ"ל בנוסף לתפקידה כראשת מנהל תרבות ספורט ופנאי בעירייה.

"מאוד הקפדתי לגדל את הילדים שלי, עבדתי מפוצל, אספתי אותם מהגן, אספתי אותם מחוגים", מספרת רג'ואן. "יש לי ילד בן 31 שהוא ספורטאי, אני ובעלי לא הרפנו מהליווי שלו אף פעם".

ספרי לנו בבקשה, מה בעצם כולל התפקיד שלך בעירייה?

"אני המשנה למנכ"ל עיריית ירושלים, מנהלת מנהל תרבות ספורט וחברה, אמונה על כל המנהלים הקהילתיים בעיר, על תנועות הנוער, על הגיל השלישי, על החיילים הבודדים, על בעלי הצרכים המיוחדים, וכמובן כל התרבות התורנית. למעשה יש לי את הטייטל הבכיר ביותר כיום ברשויות, חוץ מראשת עיר".

מה שוביל לשאלה: איך הגעת לתפקיד הזה?

"לפני שלוש עשרה שנה יצאתי לחיים הציבוריים בתור יועצת בתחום החינוך אצל מר ניר ברקת, זו הייתה הזדמנות מדהימה לפרוץ לחיים הציבוריים לאחר שעשיתי לביתי, בדרך הייתי מנהלת מינהל תרבות - ספורט וחברה, סמנכ"לית בעירייה ומשנה למנכ"ל העירייה".

מה עושים בעירייה לקידום הנשים בכלל והחרדיות בפרט?

"קודם כל אני רוצה לומר בקשר לנשים בכלל, אני מאוד דוגלת באמירה שכל אחת ואחד צריכים להיות שלימים במה שהם עושים, זה לא משנה אם את אישה חרדית או חילונית, אם יש נשים שמה שהם עושות זה להיות עם הילדים שלהם בבית - זה מבורך, יש לצד זה וויתורים אבל זה בא מתוך שלימות.

"כמחזיקת האגף לתרבות תורנית אני מאוד מקפידה לקדם ככל שניתן - נשים חרדיות. קידמתי פרוייקט מאוד גדול של קולנוע בקרב נשים, יש תחתיי אמן שהוא הבסיס לכך שנשים לומדות בישראל ורוכשות תפקיד.

אני נזכרת שהייתי בתפקיד של יועצת ראש העיר לענייני חינוך, עמדננו מאוד במסגרות הסמינרים לרכוש ידע בכל המקצועות שהרבנים מכבדים, כגון: טכנוגיה, גרפיקה, ועוד מקצועות שהנשים ירגישו איתם בנוח. אנחנו עושים את המיטב לשילוב נשים בכלל וחרדיות בפרט".

"חשוב לציין", מדגישה רג'ואן "שלראש העיר משה ליאון מאוד חשוב קידום מעמד האישה בכלל, ולתת לנשים את סביבת העבודה התומכת - שבוודאי יותר בולטת בקרב נשים חרדיות, שאישה תרגיש בנוח לבוא למקום העבודה שלה בבוקר".

"הרבה מאוד מהמשרות הבכירות סביבו של ראש העיר אויישו על ידי נשים". מציינת רג'ואן.

לסיום אומרת ארג'ואן בנימה אישית: "אני לא דוגלת בהבדלים בין גברים לנשים, אם כי אני חושבת שנשים הן מוצלחות יותר, יש להן את היכולת להיות סבלניות, היכולת לראות את הסביבה, יכולת לנהל ביד רמה ולהקשיב לקשב הסביבתי בעוד היא מתעסקת בדברים אחרים, ולכן הרבה מאוד נשים בעמדות בכירות מוכיחות שיש להן שליטה יותר ואני לא מרגישה שאני נאבקת באף אחד - כי המקצועיות שלי, בלי קשר למגדר שלי - מנצחת".

הראיון התקיים בעקבות וועידת אחת ועוד אחת לקידומה של האישה החרדית בשוק התעסוקה במית כיכר השבת ובחסות עיריית ירושלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר