תמונת מצב עולמית | סיקור

זינוק של 20% בתחלואה בעולם; ומה קרה לאוגרים שחלו?

בארגון הבריאות העולמי, מדווחים כי התחלואה העולמית ממשיכה לעלות, ובמהלך השבוע חלה עליה של 20% לעומת 50% שבוע שעבר • זה מה שקרה לאוגרים שנדבקו בקורונה • סקירה מקיפה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הקורונה בעולם ותחלואת האוגרים (צילום: שאטרסטוק)

התחלואה בישראל מרקיעה שחקים ושוברת מידי יום את שיאי התחלואה. עם זאת, הדשא של השכנים כלל לא ירוק יותר ותחלואת העולם ממשיכה גם השבוע לעלות.

מנהיגי העולם פועלים באסטרטגיות שונות לדיכוי התחלואה, החל מסגר הרמטי, דרך סגר על לא מחוסנים ועד קמפיינים לעידוד התחסנות.

זו תמונת המצב העולמית:

על פי הדו"ח השבועי שמפורסם על ידי ארגון הבריאות העולמי עולה כי התחלואה בשבוע האחרון (שלישי עד שלישי) זינקה ב-20 אחוזים לעומת השבוע שקדם לו ומספר הנדבקים ברחבי העולם עומד על כ-18 מיליון בשבוע. יחד עם זאת, מדובר בעלייה מתונה יחסית לשבוע שעבר, אז חל זינק של לא פחות מ-50 אחוזים.

למרות העלייה הדרמטית בשבועיים האחרונים בתחלואה העולמית, בארגון הבריאות העולמי אומרים כי לא הייתה עלייה במספר המתים מהנגיף, זאת אחרי שגם בשבוע שעבר לא חלה עליה בתמותה לעומת זינוק משמעותי בתחלואה.

על פי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, מספר האנשים שנדבקו בקורונה מאז פרוץ המגיפה לפני כשנתיים עומד על כ-333.2 מיליון בני אדם. מספר המתים מפרוץ המגיפה עומד על יותר מ-5.5 מיליון בני אדם.

הגבלות קורונה

בהונג קונג הודיעו כי יהרגו אלפי בעלי חיים קטנים, רובם אוגרים, לאחר שחלק גדול מהם נדבק בחנות חיות בקורונה. בהונג קונג החליטו על סגירת חנויות בעלי חיים לעת עתה.

כמה מבעלי החיים נדבקו לאחר שיובאו מהולנד, נמצאו חיוביים לנגיף, זאת לצד מוכר בחנות שנדבק גם הוא. במדינה בודקים אפשרות שבעלי חיים יכולים להדביק בני אדם בנגיף.

ביפן מתכוונים להדק עוד יותר את מגבלות הקורונה החל מיום שישי הקרוב, זאת בצל תחלואת האומיקרון שמתפשטת ברחבי המדינה.

באיחוד האמירויות אומרים כי מעתה כל מי שירצה להכנס לאבו דאבי ייאלץ להציג תו ירוק בו מצוין כי הוא מחוסן לפחות בשלוש מנות חיסון. בנוסף, נדרשת הצגת בדיקת שלילית שבוצעת עד 14 יום לפני הכניסה לאבו דאבי.

ארה"ב עדכנה באמצעות המרכז לבקרת מחלות ומניעתן את רשימת המדינות בהן קיימת סכנה לנסוע אליהן בשל התחלואה, וגם ישראל נכנסה לרשימה לצדה של מצרים, אלבניה, ארגנטינה ואורוגוואי.

ברוסיה הודיעו על קיצור ימי הבידוד לחולים מאומתים משבועיים לשבוע בלבד. במדינה מציינים שיא שלילי בתמותה שנאמד בכ-322 אלף מתים מאז פרצה המגיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר