קרב גרסאות

גרסאות סותרות: זו הסיבה לעיכוב בתוצאות בדיקות הקורונה

המספרים משתוללים, אך תוצאות הבדיקות לנגיף הקורונה שמבצעים רבים מאזרחי המדינה מתעכבות • הדיווח שפיצח את הסיבה לכך הוכחש בידי משרד הבריאות (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בדיקות קורונה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ישראל שוברת שיאי תחלואה עולמיים, כאשר אתמול אובחנו יותר מ-72,000 מאומתים לקורונה ב-24 שעות - מספרים יחסיים שלא נראו בכל העולם מתחילת התפשטות הקורונה, ודווקא בימים דרמטיים כאלו משרד הבריאות לא מצליח לעמוד בקצב, והרבה מן הנבדקים לא קיבלו את תוצאותיהם בזמן סביר.

כעת מתברר שהסיבה היא תקלה במערכות המחשוב של המשרד, שנגרמה בשל עדכון תוכנה שנעשה ללא דיווח או התייעצות, כך דווח ב'חדשות 12'. התקלה צפויה להימשך בעשרת הימים הקרובים, עד ליום שע"פ התחזיות סערת האומיקרון כבר תחלוף.

לתקלה דווקא בימים טרופים אלו יש משמעות כפולה: גם נבדקים שלא יודעים האם הם חולים, וגם אי העברת מידע תקין ובזמן סביר לציבור על מצב התפשטות התחלואה במדינה, עניין שמוציא את הממשלה באור שלילי. ע"פ הדיווח, על אף ההשלכות, ראש הממשלה נפתלי בנט עודכן על הבעיה רק אמש.

במטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה הכחישו את הדיווח, לפיו הסיבה היא עדכון התוכנה, ומסרו: "בשל עומסים כבדים על מערכת המחשוב, הנגרמים כתוצאה מהעלייה הגוברת בכמות המאומתים והנבדקים היומית, נוצרו עיכובים בקליטת תוצאות הבדיקות מהמעבדות למערכת המחשוב, דבר המשפיע על הזרמת הנתונים. אגף מערכות המידע מעדכן גרסאות בקצב שבועי, ואף יומי כאשר נדרש, ואין שום קשר בין עדכוני התוכנה לבין העיכוב בהזרמת הנתונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר