טלפתיה?

הברחות הגת: כתבת שער זהה בשבועונים החרדים המתחרים

טלפתיה נדירה בין עורכים? השבועונים החרדים המתחרים לסופ"ש, 'משפחה' ו'בקהילה', שמנסים להעפיל אחד על השני בכל שבוע ולהביא סיפורים מקוריים ובלעדיים, נפלו השבוע על שער זהה (ברנז'ה, עיתונות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
נפלו על אותו שער. שערי השבועונים החרדים (צילום רקע: פלאש 90)

באופן מפתיע וחריג, ואולי גם קצת מעורר תהיות, שני השבועונים החרדים המתחרים לסוף השבוע, 'משפחה' ו'בקהילה', המנסים בכל שבוע להעפיל האחד על השני, להביא סיפורים שונים, מקוריים יותר ומוֹכְרִים יותר - הקדישו את כתבת השער שלהם באופן זהה לתעשיית הברחות הגת לחו"ל בידי צעירים חרדים.

מדובר בתופעה כואבת וארוכת שנים, שסוקרה רבות ב'כיכר השבת'. במסגרתה, תמורת סכומי כסף, מוכנים צעירים חרדים להבריח גת באופן בלתי חוקי למדינות שונות. במקרים לא מעטים נתפסים הצעירים ונשלחים לכלא.

בשבועון 'משפחה', תחת הכותרת "ללא גבולות", כינו את הכתבה "הרמת מסך מטלטלת" וסיפרו על "העולם האפל והמפוקפק של תעשיית הברחות הגת, שמפיל ברשתו צעירים וצעירות מהמגזר החרדי".

טלפתיה בין העורכים? שערי השבועונים, שפורסמו הערב

ב'בקהילה', תחת הכותרת "תיק פלילי", ציטטו בכותרת המשנה ציטוט של צעיר שנתפס וישב בבית מעצר לאחר שהבריח גת, והרחיבו כי מדובר ב"מבט אל מאחורי הסורגים".

אי אפשר שלא לתהות איך קרה ששני השבועונים המתחרים, באורח פלא - ובצעד שכמעט מעולם אינו קרה - נפלו בשבוע רנדומלי, ורווי בתהפוכות פוליטיות וחדשותיות שונות, על הסאגה הוותיקה הזו בצורה דומה. האם זה גורם המעורה בפרטים שתדרך מבלי ליידע האחד את השני, או 'פוקס' נדיר שעלול להתרחש פעם בכמה שנים? לעורכים פתרונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר