השקרנים נתפסו

מכרו לחרדים בסכום מופקע עסקים כושלים

שלושה חשודים שרימו חרדים קיבלו הודעה, כי נשקלת הגשת כתב אישום נגדם • כך עבדה התרמית: הם קנו עסקים כושלים הציגו אותם כעסקים מוצלחים ומכרו אותם ביוקר לחרדים (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (ראשון) לשלושה חשודים - א' כ', א' כ' ור' ר' - כי הם שוקלים את האפשרות להגיש נגדם כתב אישום בחשד לביצוע עבירות של הונאה, מרמה, עבירות מס, עבירות הלבנת הון, עבירות פשיטת רגל ועבירות של הונאת נושים.

על פי החשד, השלושה - המנהלים אורח חיים חרדי - הפעילו מיזם למכירת עסקים כושלים תוך הצגת מצב שווא כי מדובר בעסקים מוצלחים - ומכרו את העסקים במחיר גבוה.

על פי כתב החשדות, בשנים 2021-2017 רכשו האחים א. וא' כ' עסקים כושלים בסכום נמוך ופרסמו אותם למכירה במקומונים במגזר החרדי. העסקים הוצגו בכזב כרווחיים ואורן הציג עצמו בכזב כבעל העסק, השתמש בשמות בדויים ונהג לספר לקונים הפוטנציאלים, בין היתר, כי מדובר בעסק רווחי ביותר.

בפרקליטות אומרים כי "החשודים הציגו מצגי שווא שונים ומתוחכמים באמצעותם הונו את הקונים הפוטנציאליים ושכנעו אותם לרכוש עסקים כושלים בסכומים של מאות אלפי שקלים. קורבנות העבירה שרכשו את העסקים הכושלים, גילו עד מהרה כי הונו ונאלצו למכור את העסק שרכשו מהחשודים לאחר שנגרמו להם הפסדים של מאות אלפי שקלים, אשר מוטטו אותם כלכלית.

בכתב החשדות מצוינים עשרה אירועים שונים בהם מכרו החשודים במרמה עסקים שונים, בין היתר, פיצריות, מכבסה ומסעדות. כתב החשדות מייחס לחשודים עבירות מרמה בהיקף של כ - 5 מיליון שקלים".

בנוסף, על פי כתב החשדות מאז שנת 2008, "היה לא' חובות לנושים שונים ובשל כך התפתחו נגדו תיקים בהוצאה לפועל. א' ור' התחתנו בשנת 2012 אך הם לא נרשמו במשרד הפנים כנשואים ור' לא שינתה את שם משפחתה וזאת על מנת לסייע לחשוד להונות את נושיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר