"צער כבד"

המערכת הפוליטית סופדת למרים נאור

ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, היועמ"ש ושרים נוספים ספדו לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור (בארץ)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לנשיאת בית המשפט בדימוס מרים נאור, שהלכה לעולמה הלילה בגיל 74 ואמר: "ברוך דיין האמת. קיבלתי בצער רב את הבשורה על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור ז"ל.

"נאור הייתה משפטנית מוערכת אשר מאחוריה שנים ארוכות של עשייה. בפסיקותיה הקפידה לשמור על האיזון המתבקש בין ערכיה השונים של החברה הישראלית, ועל חיזוק אופיה הלאומי והציוני של מדינת ישראל.

"מעל הכל, היא הייתה אדם של אנשים. נעימת הליכות, מתייחסת בכבוד לכל אדם ומקפידה לומר את דבריה בשלווה.
דבריה היו דברי חכמים, ובנחת נשמעו.

"שיחתנו האחרונה, עם הגשת דוח הביניים של ועדת החקירה לאסון מירון בראשה עמדה, התקיימה בטלפון.
מרים ז"ל נקטה משנה זהירות בתקופת הקורונה אך לא ויתרה על עמידה במשימה החשובה שהוטלה עליה. על קצה המזלג, זה מלמד יותר מכל על דמותה ועל דרכה. יהי זכרה ברוך".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ספד אף הוא לנאור ואמר: "רעייתי שרה ואני שולחים את תנחומינו מעומק ליבנו לפרופ׳ אריה נאור, לבנים מיכאל ונפתלי ולכל משפחת נאור, על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופטת מרים נאור ז״ל. לשופטת נאור הייתה מחוייבות עמוקה למדינת ישראל ולעולם המשפט, לו תרמה רבות במהלך חייה. בבית הוריה היא התחנכה על ערכים של שליחות ומצוינות, ערכים שהיו נר לרגליה במשך שנים. רעייתי שרה ואני זוכרים בחום את פגישותינו הנעימות בבתינו בהן יכולנו לעמוד על אישיותה הייחודית ועל הקשר העמוק שלה עם אריה, שותפה לחיים רבי מעש. יהי זכרה ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג, ספד: "מדינת ישראל מרכינה את ראשה עם לכתה בטרם עת של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור. השופטת מרים נאור תיזכר בקורות ישראל כמלכת הצדק וכאחת מהענקיות במשפט הישראלי– נבונה, ידענית ורגישה, חזקה ועצמאית, אשר ליבה לא גבה גם בשבתה בערכאות הגבוהות ביותר.

"מיכל ואני זכינו להכיר באופן אישי אותה ואת בעלה אריה באירועים ומפעלים רבים. ברמה המקצועית, זכיתי להכיר אותה בפעילותה כשופטת, שם נוכחתי מקרוב בכושר השיפוט המדהים וחדות המחשבה שלה, ביושרה הקיצונית ובמחויבות שלה ל'צדק צדק תרדוף' ו'צדק לכל', שאפיינו את דרכה.

"גם הציבור נחשף למעלותיה ביתר שאת כשעמדה לאחרונה בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון. תנחומיי הכנים לאהוב ליבה פרופסור אריה נאור ולכל משפחתה, מוקיריה ואוהביה. יהי זכרה ברוך".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ספד בטוויטר: "צער כבד על לכתה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור ז״ל. פסיקותיה ודבריה של הנשיאה נאור קידמו את מדינת ישראל רבות לאורך השנים. ואף עלינו, הפוליטיקאים, היא הרעיפה חוכמה כשפסקה כי ״המוסר וטוהר המידות אינם ניתנים לחלוקה על פי שיקולים פוליטיים".

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי ספדה: "הלב נשבר על לכתה המפתיע של מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס. מרים היתה אשה אכפתית במיוחד, בעלת מזג שיפוטי במובן הכי טוב של המילה. היה לה אכפת שכל אחד ואחת תקבל את הזכות לראות שופט.ת והיתה קשובה מאוד למי שהופיעו בפניה. היא שמרה על ביהמ"ש העליון בתקופה מאתגרת והיא תחסר מאד".

גם היועמ"ש אביי מנדלבליט פרסם הודעת אבל: "היועץ המשפטי לממשלה מבקש להביע את צערו העמוק על פטירתה של כב' הנשיאה לשעבר של בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור ז"ל. השופטת נאור היתה דמות מופת, מגדלור של צדק, חכמה וערכים, אשר תרומתה לעולם המשפט לא תסולא בפז.

"מורשתה המרשימה, בין היתר, בקידום דיאלוג ושמירה על האיזונים הראויים בין הרשויות, במחויבותה לחברה שוויונית והוגנת בישראל ולקידום ערכים של אמת וצדק, תישאר עמנו לעד. היועץ המשפטי לממשלה משתתף בצער פרופ׳ אריה נאור והבנים מיכאל ונפתלי. יהי זכרה ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר