נערכים לפלישת רוסיה?

הפנטגון הודיע: 8,500 חיילים בכוננות; נאט"ו תגברו כוחות

למרות מדיניות ממשל ביידן להתנער מתפקיד 'השוטר העולמי', החשש מאפשרות של פלישת רוסיה לאוקראינה הביאה את דובר הפנטגון להודיע, כי אלפי חיילים בכוננות • ומה חושב הנשיא לשעבר טראמפ? (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ביידן ופוטין (צילום: שאטרסטוק)

החשש מפלישת רוסיה: דובר הפנטגון הודיע אמש (שני), כי לפחות 8,500 חיילים מצבא ארה"ב נמצאים בכוונות מוגברת, בצל החשש מפלישת רוסיה לאוקראינה.

מדובר איתות לרוסים שלא יוכלו לעשות ככל העולה על רוחם. עד כה האמריקנים לא התערבו באופן ישיר בעימות כחלק ממדיניות הבריחה מתפקיד "השוטר העולמי" והחלטה כזו תחשב כדרמטית. במקביל, גם נאט"ו הודיעו כי הם מתגברים את הכוחות במדינות הסמוכות לאוקראינה וכן הודיעו על שליחת מטוסי קרב וספינות נוספות לאזור.

על פי הודעת הפנטגון, הם פועלים על פי ההנחיה של מזכיר המדינה שהועברה מהנשיא ביידן, ההנחיה היא להיערך, אל לדברי דובר הפנטגון טרם התקבלה החלטה סופית האם לשלוח את החיילים. עוד הוסיף הדובר, כי החיילים האמריקנים, יצטרפו לכוח המיוחד של נאט"ו.

הנשיא לשעבר טראמפ כתב הלילה באתר שלו "להציל את אמריקה", כי מה שקורה עכשיו עם רוסיה ואוקראינה לא היה תחת ממשל טראמפ, "לא הייתה אפשרות כזו", כתב טראמפ בעוקצנות נגד ביידן.

במקביל, משרד החוץ האמריקני הודיע הלילה כי אישר פינוי מרצון של עובדים בשגרירות האמריקנית בקייב, האמריקנים גם הורו על פינוי של בני משפחות העובדים. בהמשך קרא משרד החוץ לכל האזרחים האמריקניים השוהים כעת באוקראינה לשקול לעזוב, בעקבות האיום הצבאי הנשקף מצידה של רוסיה שייתכן ותנסה לפלוש לאוקראינה עם צבאה.

למרות המדיניות הברורה של ביידן, שארה"ב לא אמורה להיות השוטר העולמי. על פי הדיווחים, הוא קיים אמש שיחת ועידה עם מנהיגים מרכזיים באירופה, כדי לגבש את האסטרטגיה מול התוקפנות של רוסיה.

גם מזכירות המדינה הודיעה על אזהרת מסע לאזור ואמרה כי על אזרחים אמריקנים לא להגיע לרוסיה בעקבות ה"מתיחות המתמשכת לאורך הגבול עם אוקראינה".

בינתיים האמריקנים העבירו לאוקראינים 200 מיליון דולר שיסייעו להם להתארגן כנגד פלישה רוסית אפשרית.

משרד החוץ הרוסי פרסם בשבת האחרונה הודעה חריפה כנגד האמריקנים לאחר שהשיחות בין שר החוץ הרוסי למזכיר המדינה האמריקני נכשלו: "במקום הצעות לפתרון המשבר קיבלנו מהאמריקנים שורת האשמות - הם שוב מציגים אותנו כתוקפן", נאמר בהודעה. רוסיה דורשת מנאט"ו להפסיק את התרחבותה מזרחה, והם במקום זאת מציגים אותנו כאויבי הציוויליזציה".

כרגע נראה שהכל מתקדם לקראת מלחמה בין רוסיה לאוקראינה, כשאוקראינה היא למעשה רק מייצגת את המערב ונאט"ו שלדברי הרוסים מצר את צעדיהם ומציב כנגדם איום צבאי. הרוסים הוכיחו כבר שהם לא מהססים לעשות שימוש בכוח צבאי כפי שכבר סיפחו בשנת 2014 את חצי האי קרים שהיה בידי אוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר