צעד מפתיע

אחרי שספגו אש: זו היוזמה של BBC לזכר השואה

לקראת יום השואה הבינלאומי, צויירו דיוקניהם של שבעה ניצולים בידי אמנים ידועי שם, והם ייתלו על קירות בית המלוכה הבריטי • מאז חג החנוכה מואשם ה-BBC באנטישמיות (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הכניסה לארמון בקינגהאם (צילום: Shutterstock)

גלריה מיוחדת תוצג בבית המלוכה בלונדון, לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. את הגלריה יזמה סוכנות הידיעות הבריטית BBC.

לקראת יום השואה הבינלאומי, צויירו דיוקניהם של שבעה ניצולים בידי אמנים ידועי שם, והם ייתלו על קירות בית המלוכה הבריטי, זאת לבקשתו של הנסיך צ'ארלס. ה-BBC מתעד את התהליך כולו, שיהפוך לסרט דוקומנטרי באורך מלא.

על פי דיווח באתר היהודי-אוסטרלי AJN, הסרט יכלול בין היתר עדויות של הניצולים, לצד שיחות עם האמנים שציירו אותם. לאחר שישודר, תוצגנה היצירות ב'גלריית המלכה' המפורסמת שבארמון המלוכה ותהפוכנה לחלק מהאוסף המלכותי. אחר כך תעבור הגלריה לארמון המלוכה הולירוד שבסקוטלנד.

הציירים שנטלו חלק בפרוייקט: פול בני, אישבל מאיירסקוף, קלרה דראמונד, מסימיליאנו פירונטי, פיטר קופלד, סטיוארט פירסון רייט וג'ני סאוויל - כולם מוכרים בתחום הדיוקנאות.

דיוקנאות, ארכיון (צילום: Shutterstock)

הנסיך צ'ארלס, המופקד על 'קרן יום השואה' המלכותי, בירך על היוזמה ואמר כי "ככל שמספר ניצולי השואה יורד למרבה הצער, תקוותי היא שהאוסף המיוחד הזה יהווה אור נוסף לחברה שלנו.

"האוסף יזכיר לנו לא רק את הימים האפלים ביותר של ההיסטוריה, אלא גם את הקשר ההדדי שבין חלקי האנושות, בעודנו שואפים ליצור עולם טוב יותר עבור ילדינו, נכדינו והדורות שטרם באו לעולם; כזה שבו התקווה מנצחת את הייאוש, והאהבה מנצחת את השנאה", אמר הנסיך.

יוזכר כי ה-BBC מואשם בתקופה האחרונה באנטישמיות, זאת לאחר שבחורים חסידי חב"ד, שהיו על אוטובוס במרכז לונדון, הותקפו בידי המון אנטישמי בחנוכה.

גוף השידור המפורסם טען אז כי יתכן שהחסידים תקפו מילולית את אותם אנטישמים, ולאחר שהדבר התברר כלא נכון - נוצר גל מחאה גדול כלפי הרשת. אחד משדרני הרשת, הרב יהודה יונה רובינשטיין, אף התפטר ממנה במחאה.

כל זאת, בנוסף לאג'נדה האנטי-ישראלית של ה-BBC שהובילה למתחים בינו לבין הקהילות היהודיות. כזכור, לפני כ-3 שנים הנחתה הרשת את עובדיה להפסיק להשתמש במונח 'טרור' כלפי תקיפה או מחבל, אלא אם כן גוף רשמי הגדיר אותו כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר