תמונת מצב עולמית

לא מחוסנים עשויים ליצור מוטציה; מיתון בתחלואת העולם

בצל ההתמתנות העולמית של גל האומיקרון, חוקרים חוששים מפני יצירת מוטציות חדשות בשל פער בין מחוסנים ללא מחוסנים • בשבוע האחרון: עליה של 5% בתחלואה מול 20% בשבוע שעבר (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בזמן שבאיזור אמריקה ואירופה החלה התמתנות בתחלואת מגיפת הקורונה בגל האומיקרון, חוקרים חוששים מהעלייה בתחלואה באיזורים ומדינות בהם אחוז המתחסנים נמוך, בין היתר בשל החשש כי קבוצות של לא מחוסנים יכולים ליצור וריאנטים חדשים. כך נכתב בעיתון הנחשב 'ניו יורק טיימס'.

ד"ר ואן קרכוב אמר כי "העובדה כי ישנם יותר משלושה מיליארד אנשים שעדיין לא קיבלו את המנה הראשונה שלהם מראה כי יש לנו דרך ארוכה לעבור". עוד הוסיף: "יש עוד מדינות רבות שעדיין נמצאות באמצע גל האומיקרון הזה."

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי שפורסמו אמש (שלישי) עולה כי בשבוע האחרון חלה עליה של 5 אחוזים בתחלואת העולם, התמתנות משמעותית לעומת שבוע שעבר (20 אחוזים) ולפני שבועיים (50 אחוזים). כלומר, תוך שבועיים, מעליה של 50% בתחלואה בשבוע - השבוע העלייה רק עומדת על 5%, וכנראה בשבועות הבאים תחל דעיכה בתחלואה.

עוד על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, בשבוע האחרון מצאו את מותם מהנגיף קרוב ל-50 אלף בני אדם ברחבי העולם.

מאז פרוץ המגיפה יותר מ-346 מיליון בני אדם בכל העולם אומתו כחיוביים לנגיף, זאת לצד 5.5 מיליון בני אדם שקיפחו את חייהם במגיפה.

עוד מקום לאופטימיות ניתן לראות גם כשבשבוע האחרון רק חצי מאזורי העולם דיווחו על עלייה בתחלואה, לעומת 5 (מתוך 6), בשבוע שעבר.

באיזור המזרח התיכון חלה העלייה המשמעותית ביותר בתחלואה - 39%, בדרום-מזרח אסיה - 36%, אירופה - 13%.

מאומתים ליום

ארה"ב ממשיכה גם השבוע להוביל במספר המאומתים ליום, עם 643 אלף מאומתים ליום, ירידה של 24% בהשוואה לשבוע קודם.

אתמול (שלישי) אובחנו בצרפת יותר מחצי מיליון בני אדם, ובממוצע בשבוע האחרון קרוב ל-360 אלף בני אדם נדבקו ביום בממוצע - עלייה של 21% לעומת שבוע קודם.

בהודו אובחנו בשבוע האחרון 2.1 מיליון בני אדם, עליה של 33% לעומת שבוע שעבר. באיטליה 1.2 מיליון בני אדם נדבקו בשבוע האחרון - בדומה לשבוע שעבר. בברזיל חלה עלייה ואובחנו בשבוע האחרון יותר מ-800 אלף בני אדם - 73% יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר