ביטול הבידודים

כאוס במערכת החינוך: מורים קיבלו הוראה לא להגיע לכיתות

אחרי החלטת הממשלה על מדיניות בדיקות החדשה במערכת החינוך. על פיה התלמידים יוכלו להימנע מבידוד ע"י בדיקות קבועות, הסתדרות המורים הודיעה על מחאה חריפה (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
תלמידים בבית ספר (צילום: Gershon Elinson, Yonatan Sindel/Flash90)

אחרי החלטת הממשלה הערב (רביעי), על מדיניות הבדיקות החדשה במערכת החינוך, לפיה במקום להיכנס לבידוד על כל חשיפה למאומת לקורונה - התלמידים יוכלו להימנע מכך ע"י בדיקות קבועות, הסתדרות המורים מחליטה לנקוט במחאה חריפה.

בהודעה שנשלחה למורים בישראל נכתב "עובדות ועובדי הוראה יקרים, לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה".

בהסתדרות הורו למורים: "אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל. בכתות חנ"מ בבתי ספר רגילים - יצטרפו למחאה", לסיום נכתב: "אנא המתינו להנחיות באשר לצעדי מחאה נוספים". על המכתב הזועם חתמה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד.

ההודעה כמובן עוררה סערה רבה. במשרד החינוך והאוצר נערכים על מנת לפנות לבית המשפט בטענה כי מדובר בשביתה שאינה חוקית. בן דויד אמנם לא הכריזה באופן רשמי שמדובר בשביתה אך במשרדים לא מעוניינים לקחת סיכון, זאת במקביל למגעים שמתנהלים מאחורי הקלעים.

שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון תקפה: ״צעדים כוחניים ופוליטיים על גבם של ילדי ישראל אינם ראויים ואינם מקובלים, בטח בימים מאתגרים כאלה. התנהלות אגרסיבית וחד-צדדית לא בבית ספרנו. משרד החינוך פועל להוצאת צווי מניעה״.

מירום שיף, יו״ר הנהגת ההורים הארצית פרסמה גם היא הודעה: ״זוהי הודעה אישית ליפה בן דוד, מזכ״לית הסתדרות המורים: במדינת ישראל, חיילים לא בורחים משדה המערכה, במדינת ישראל רופאים לא נוטשים את משמרתם בבתי החולים. במדינת ישראל, מורים לא עוזבים את התלמידים שלהם".

"בגלל משחקי אגו, מי שישלם את המחיר יהיו גם המורים והגננות שיחסירו מחר יום עבודה ויאלצו לספוג קיצוץ של יום מהמשכורת משום שהשביתה אינה לפי החוק", הוסיפה, "את המלחמות שלך, את משחקי הכוחות , האגו וכיפופי הידיים, יפה, אל תעשי על חשבונם של הילדים שלא עשו לך כלום וכל חטאם הנורא הוא רצונם ללמוד, אחרי שנתיים מזוויעות״.

יו״ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח״כ שרן השכל אמרה: ״את מי שמכריז שביתה בתקופת משבר כנראה לא מעניינים מיליוני ילדים שישארו מחר (שוב) בבית ללא מסגרת. בטח שלא אכפת מההורים שברגע אחד צריכים למצוא סידור ולהחסיר עבודה".

"אין ספק שהמורים, המנהלים, הגננות ותומכי ההוראה נותנים מעל ומעבר, מותחים את גבולות היכולת שלהם למען התלמידים. ואין ספק שאלו הגיבורות והגיבורים שלנו שנירתמים למאמץ הלאומי בתקופת משבר, ממש כמו צוותי הרפואה או חיילי וחיילות המילואים בעיתות חירום. זה חלק מלהיות ישראלי ואנחנו מעריכים ומוקירים את עבודתם הקשה", תקפה, "בתקופה כזו לא מתנהגים בביריונות על גבם של תלמידים, הורים ומורים״.

חה"כ משה קינלי טור-פז מיש עתיד תקף גם הוא: "‏יש בישראל שרת חינוך והיא לא יפה בן דוד. שמענו את העמדות המקצועיות וזו ההחלטה שהתקבלה - שמירה על מערכת החינוך פתוחה. על ארגוני המורים לבצע את ההחלטות שקובע הדרג הנבחר בלי משחקים וכיפופי ידיים", קינלי הוסיף: "הגיע הזמן לשינוי בסמכויות ארגוני המורים בישראל".

בתוך, כך על פי הדווח ב-N12 מפי גורמים בכירים, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס שהתנגדה למתווה היא זו שפעלה מאחורי הקלעים על מנת לעודד את בן דויד להכריז על השביתה.

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר בתגובה כי "הדיווח אינו נכון. מזכ"לית ההסתדרות התקשרה הבוקר לד"ר אלרעי פרייס כדי להבין מה עמדת בכירי המשרד לגבי ביטול הבידודים. ד"ר אלרעי פרייס אמרה את עמדתה, כפי שהובעה גם לדרג מקבלי ההחלטות".

רבים ממוסדות החינוך החרדים ימשיכו להתנהל כרגיל. במוסדות החינוך של חב"ד, בהם מתחנכים רבבות תלמידים גם כאלו שאינם נמנים עם בני החסידות, מיהרו להבהיר כי הם לוקחים אחריות ולא ישתפו פעולה עם השביתה. "מובן וגם פשוט שבמוסדות הרשת - גני ילדים, בתי ספר ותלמודי תורה, אין מקום בשום מקרה להשבתה של ימי ושעות לימודים חלילה, בהתאם להוראתו הברורה של הרבי", נכתב במכתב מיוחד של הנהלת הרשת, בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, לכלל המנהלים והמנהלות, "בכל מצב המוסדות יפעלו כרגיל וחשוב לעדכן על כך את הורי התלמידים".

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון סיכמו הערב את פרטי מדיניות הבדיקות החדשה במערכת החינוך. לפי המתווה, במקום להיכנס לבידוד על כל חשיפה למאומת לקורונה - התלמידים יוכלו להימנע מזה, ע"י בדיקות קבועות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר