חסר תקדים

אחרי 14 שנה הפורץ החזיר את הכסף, עכשיו הוא מדבר

הכל התחיל באב תשס"ח. הוא פרץ לבית ברחובות וגנב ממנו רבע מיליון שקלים • אחרי 14 שנה, כשהוא בתהליך של חזרה בתשובה, החזיר את הכל • כעת הפורץ מדבר בעילום שם (אנשים)

מנחם כהן | כיכר השבת |
פריצה לבית, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הטלפון של עו"ד זאב גורדון צלצל, ומעברו השני של הקו היה ניסים (שם בדוי), שאותו ייצג גורדון לפני שתים-עשרה שנה. הסיפור מתחיל בחודש מנחם-אב תשס"ח. ניסים ביצע פריצה לביתו של יצחק ש' ברחובות, עקר את הכספת שהייתה בו ונמלט ובידו שלל של רבע מיליון שקלים. כעבור זמן עצרה אותו המשטרה, והוא הועמד לדין. גורדון ייצג אותו. ניסים הורשע ושוּלח לכלא. ואולם הכסף לא אותר.

"אני רוצה להחזיר את רבע מיליון השקלים לבעליהם", אמר ניסים בשיחת הטלפון המפתיעה, כעבור שתים-עשרה שנה. הוא הסביר כי אחרי הישיבה בכלא החל לבחון את חייו מחדש וחזר בתשובה. כשסיפר לרב המלווה אותו על הפריצה שביצע, אמר לו הרב כי מחובתו להחזיר את הגניבה.

המשטרה לא הסכימה

"אני עוסק כבר ארבעים שנה בעריכת דין ולא נתקלתי בתופעה כזאת", סיפר גורדון ל'שיחת השבוע'. "בתחילה חשבתי שזו בדיחה, אבל ניסים היה רציני לגמרי. ככל שהשיחה התמשכה מצאתי את עצמי מתרגש מאוד".

גורדון ניסה לאתר את בעל הדירה, והתברר שהאיש כבר אינו מתגורר במקום. "ככל שניסיתי לאתרו, לא הצלחתי", אומר גורדון. ניסים הפציר בו להוסיף ולחפש. "פניתי למשטרה בבקשה שתיתן לי את כתובתו החדשה של האיש, או את מספר הטלפון שלו. המשטרה לא הסכימה. ביקשתי מהם שלפחות יאתרו אותו וימסרו לו שהוא יכול לקבל את כספו. השיבו שיחזרו אליי, ולא חזרו. גם מהפרקליטות לא קיבלתי תשובות. הסיפור נשמע להם מוזר".

העיתונאי פונה

ניסים ביקש מעורך הדין לחשוב על פתרון יצירתי. גורדון פנה אל כתב הפלילים הוותיק בוקי נאה, וסיפר לו על המבוי הסתום. בתכניתו גולל נאה את הסיפור, ופנה ישירות אל הצופים: "אם מישהו יבוא ויוכיח לי שהוא יצחק ש', שבשנת 2008 גר ברחובות, ברחוב ציפורה טוב 4, קומה 11, דירה 44, אני מסדר לו זר פרחים ורבע מיליון שקל".

עברו שעתיים ובנו של האיש התקשר לעיתונאי. "ביקשתי ממנו להקריא לי את מספר תעודת הזהות של אביו. בינגו. הבן-אדם הרוויח בזכות הפנייה שלי רבע מיליון שקל", סיפר נאה.

גורדון שופך אור על מה שקרה מאחורי הקלעים: "ניסים רצה לבקש סליחה ולשמוע שהאיש סולח. הייתה להם שיחה של כמה דקות. יצחק אמר שהפריצה הכאיבה לו מאוד, אבל עכשיו שהוא נוכח שניסים חזר בתשובה ומביע חרטה אמיתית - הוא סולח מכל הלב".

"הרגשתי שה' בודק אותי"

מטעמים מובנים, ניסים אינו מוכן לחשוף את זהותו, אבל הסכים לדבר בעילום שם עם 'שיחת השבוע': "אחרי שיצאתי מהכלא גיליתי את בורא העולם. הבנתי שמה ששלך - שלך, ומה שלא - אינך נוגע בזה. הצלחתי לגייס את הסכום באמצעות עסק שפתחתי, ובדיוק אחרי שהחזרתי את הסכום, העסק נסגר. ללמדנו עד כמה הכול בהשגחה פרטית. זה היה ניסיון גדול. הרגשתי שה' בודק אותי אם אני בעל תשובה באמת או לא".

וניסים מסיים: "ככל שהרגשתי בעננים, אחרי המעשה, בימים שבהם הייתי 'שובב' - עכשיו הרגשתי פי עשר בתחושתי הפנימית, כשמצאתי בנפשי כוח להחזיר את הגניבה".

גורדון מסכם: "אני מכיר את ניסים מהימים ההם. כשראיתי אותו עכשיו, אחרי שחזר בתשובה, נשוי, לבוש בקפידה, עושה מעשה אצילי כזה – זה הפעים אותי. אם חזרה בתשובה משנה כל-כך את מהותו של האדם, עד שהוא עצמו מחליט לעשות הכול כדי לאתר את הנגנב ולהחזיר לו את הכסף - אני מעריך את זה מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר