ציפורי לילה, להתפקד!

סובלים מנדודי שינה? לצבא ארה"ב יש שיטה להירדם תוך 2 דקות

ציפורי לילה, להתפקד! ובכן, יש מצב שהלילה תצליחו לישון מוקדם מהצפוי בזכות השיטה הזו שמיועדת לעזור לחיילים, ובעיקר לטייסי קרב, להירדם בכל זמן ובכל מצב (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
בצבא ארה"ב חיילים מאומנים להירדם תוך 2 דקות (צילום: shutterstock)
אם מצאתם את עצמכם קוראים את הכתבה הזו עכשיו, כנראה שאתם - כמו כולנו בערך - סובלים מנדודי שינה. ניסיתם הכל ועדיין אתם ציפורי לילה פעילות? יתכן שהשיטה הבאה תעזור לכם.
ג'סטין אוגוסטין הוא אושיית ספורט וכושר ברשת ולאחרונה הוא פרסם סרטון בו הוא מציג שיטה להירדמות מהירה במיוחד: תוך שתי דקות מרגע שעצמתם עיניים.
לדברי אוגוסטין, זו טכניקה שפותחה בצבא ארצות הברית כדי לאמן חיילים להירדם בכל זמן ובכל מקום, גם כשהם בעיצומו של שדה קרב, עם רעש חזק ותנאים לא נוחים בעליל. "שינה לחייל היא קריטית" אומר אוגוסטין, "והטכניקה מיועדת בעיקר לטייסי קרב שזקוקים למאה אחוזי פוקוס ורפלקסים תקינים, יכולות שהולכות ופוחתות כשיש חוסר שינה".
ומה שטוב לטייסי קרב של הצבא החזק ביותר בעולם - טוב מאוד גם לנו.

אז איך עושים את זה?

שוכבים במיטה בתנוחה האהובה עליכם, לוקחים כמה נשימות עמוקות ובמהלכן ממש "מכוונים" להרגיע כל חלק בגוף. מתחילים בהרפיית השרירים במצח, משם עוברים לעיניים, ללחיים, ללסת וכל הזמן הזה מתמקדים בנשימה עמוקה ואיטית, כשהפה סגור. נושמים מהאף ומוציאים את האוויר לאט מהאף ומהפה.

לאחר מכן עוברים לצוואר ולכתפיים, מוודאים שהן לא מתוחות, משחררים ומורידים אותן הכי נמוך שאפשר, כך שהזרועות, כפות הידיים והאצבעות יהיו רפויות לגמרי. תוך כדי ההרפיה, דמיינו גל של חום נעים שעובר מהראש ועד לקצות אצבעות הרגליים.
לוקחים נשימה עמוקה ואיטית מאוד ומשחררים אותה החוצה הכי לאט שאפשר, תוך כדי שמרפים את שרירי החזה, הבטן, הירכיים, הברכיים, הרגליים וכפות הרגליים. ממש עוברים בדמיון איבר איבר ומרגישים איך הוא "קורס" למטה.

הנשימות ושחרור האיברים לא מספיקים וחשוב שהמוח יהיה נקי מכל דבר מיותר, מעיק או מלחיץ. אם אתם מתקשים לנקות את הראש, דמיינו שאתם שוכבים בתוך סירת עץ ששטה על פני אגם רגוע ומעליכם שמים כחולים ושמש מלטפת. לחלופין, תוכלו לדמיין שאתם שוכבים בתוך ערסל קטיפה שחור שנמצא בחדר חשוך לגמרי. אם הקושי להשתחרר מהמחשבות לא מרפה, חזרו במשך שניות על המילים "אל תחשוב / אל תחשבי".

זה באמת הולך להצליח לי הלילה?

ובכן, כנראה שלא. לפי אוגוסטין, יש לבצע את השלבים האלה בכל לילה במשך 6 שבועות, אז האימון נטמע בנו ויש סיכוי גבוה מאוד שבעוד חודש וחצי מעכשיו, תצליחו להירדם תוך 2 דקות מרגע שעצמתם עיניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר