270% מס

אושרה העלאת המס על סיגריות אלקטרוניות

ועדת הכספים אישרה צו חדש, בחתימת שר האוצר אביגדור ליברמן - שייכנס לתוקפו היום - המטיל מס קניה על נוזל לסיגריות אלקטרוניות וסיגריות אלקטרוניות חד פעמיות (בארץ)

הדיון בוועדה (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

ועדת הכספים אישרה היום (שני) צו חדש, שעליו חתם שר האוצר אביגדור ליברמן, המטיל מס קניה על נוזל לסיגריות אלקטרוניות וסיגריות אלקטרוניות שאינן ניתנות למילוי חוזר (חד פעמיות), המקביל בשיעורו למס המוטל על מוצרי טבק אחרים.

הצו ייכנס לתוקפו היום והוא מחליף את הצו שנכנס לתוקפו ב-22 בנובמבר.

הצו קובע כי על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות יוטל מס קניה של 270% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 8.16 שקלים למ"ל אשר בכל מקרה לא יפחת מ-15.64 שקלים למ"ל (לעומת 270% מהמחיר הסיטוני בתוספת 11.39 שקלים למ"ל אך לא פחות מ-21.81 שקלים למ"ל בצו הקודם).

השינוי בשיעורי המס נובע משינוי בתחשיב היחס בין סיגריית טבק לסיגריה אלקטרונית, ומטרתו להבטיח נטל מיסוי שווה על כלל מוצרי העישון. על סיגריות חד פעמיות יוטל מס קניה בשיעור זהה לזה שמוטל על נוזל למילוי ולא לפי יחידה, כפי שנקבע בצו הקודם. בנוסף, בוטל מס הקניה שנכלל בצו הקודם על תמציות טעם המשמשות בהכנת נוזל לסיגריות אלקטרוניות וזאת על מנת שלא למסות חומרי גלם אלא רק את המוצר הסופי.

כמו כן אישרה ועדת הכספים את ההגבלות על כמות הסיגריות האלקטרוניות והנוזל שניתן להביא לארץ מחו"ל ללא תשלום מס קניה. כמויות אלה מקבילות לכמויות הסיגריות הרגילות אותן ניתן להכניס לישראל ללא תשלום מס. הכמויות שאושרו הן עד 10 מ"ל נוזל ולא יותר מ-5 יחידות של סיגריות חד פעמיות.

הטלת המס היא מהלך מתואם בין רשות המסים למשרד הבריאות שמטרתו לצמצם את הצריכה של סיגריות אלקטרוניות המעלות את הסיכון למחלות לב ומחלות נשימה. מהלך זה בא בהמשך למהלכים קודמים, שהשוו את המיסוי על טבק לחימום וטבק לגלגול למיסוי המוטל על סיגריות "רגילות" ומשקף את השאיפה למיסוי אחיד על כלל מוצרי הטבק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר