מחקר מפתיע

כך פלסטיק משבש את חילוף החומרים וגורם להשמנה

חוקרים גילו אשמים חדשים ומפתיעים לעלייה במשקל וביניהם: ספוג לכלים, מרכך לשיער ושקיות ניילון. מסתבר שפלסטיק לא רק פוגע בהתפתחות ובפוריות, אלא גורם גם להשמנה. מדוע זה קורה ואילו עוד מוצרים עלולים לסכן את הבריאות שלכם? (מחקר)

חיה כהן | כיכר השבת |
כך הספוג במטבח גורם להשמנה. מחקר מפתיע (צילום: shutterstock)

זה לא סוד שפלסטיק הוא חומר בעייתי ששימוש בו אף עלול לסכן אותנו ממש. מחקרים הוכיחו כי כימיקלים בפלסטיק, כמו מעכבי בעירה מסוג פתלטים וביספנול-A, יכולים לגרום לבעיות בהתפתחות ובפוריות, אך כעת מתברר שכימיקלים נוספים המצויים בפלסטיק, עלולים לגרום לצרה נוספת: עלייה במשקל.

מחקר חדש מהאוניברסיטה הנורווגית למדע וטכנולוגיה מצא 11 כימיקלים שמצויים במוצרי פלסטיק והוכיח כי הם לא נשארים על המוצר עצמו, אלא חודרים לגוף באמצעות צריכת התכולה שבהם או שימוש בהם עצמם.

איך זה קורה?

הכימיקלים אותם איתרו החוקרים עשויים לשבש את חילוף החומרים וכך לגרום להשמנה. החוקרים בדקו 34 מוצרים שונים העשויים מפלסטיק וזיהו כי 11 מתוך 55 אלף רכיבים, ידועים כמשבשי מטבוליזם.

בנוסף, החוקרים גילו כי מוצרי פלסטיק עלולים להכיל כימיקלים שגורמים להתפתחות תאי שומן. אותם חומרים מתכנתים מחדש תאים בגוף והופכים אותם לתאי שומן אשר מתרבים במהירות וכך גורמים לגוף לצבור יותר שומן.

בין המוצרים שמכילים פלסטיק הכולל כימיקלים שגורמים לעודף משקל והשמנה נמצאו גם: ספוג לשטיפת כלים, מרכך לשיער, שקיות ניילון, בקבוקי רחצה, שקיות אשפה, בקבוקי שתייה מפלסטיק שמיועדים לשימוש חוזר, ספוגי רחצה לילדים וגביעי יוגורט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר