40 שנה ב'קול ישראל'

המוזיקאי ואיש הרדיו החסידי: הרב אברהם זיגמן הלך לעולמו

במשך יותר מ-40 שנה הוא עבד ברדיו 'קול ישראל' במגוון תפקידים, הלחין וכתב שירים רבים • ר' אברהם זיגמן, שחזר בתשובה והפך לחסיד, הלך הערב לעולמו בגיל 72 (דיין האמת)

שלמה מן | כיכר השבת |
הרב זיגמן ע"ה (צילום: באדיבות המשפחה)

הרב אברהם מאיר זיגמן ע"ה, חסיד חב"ד מירושלים, איש רדיו, סופר ומוזיקאי ישראלי נודע הלך הערב (שני) לבית עולמו והוא בגיל 72. במשך שנים שימש בשלל תפקידים בעולם התקשורת וניצל את קשריו להפצת יהדות.

הוא נולד בי"א בניסן תש"ט למשפחת ניצולי שואה שהתגוררה בשכונת רמות רמז בחיפה, לאביו מנחם מענדל הלוי ולאמו זלדה זיגמן. כבד בצעירותו, בתלמיד בבית הספר 'הבונים' ובתיכון 'חוגים' בעיר, גילה כישרונות מוזיקליים. התגייס לצה"ל ושם הצטרף ללהקת פיקוד מרכז, בה המשיך עד לסיום השירות.

כבר מוקדם יותר, בהיותו תלמיד תיכון, התקרב לחסידות חב"ד. היה זה לאחר שפגש במשפיע האגדי, הרב ראובן דונין זצ"ל מחיפה וערך עמו שיחות עומק ממושכות. יחד עם זאת לא חש זיגמן כי הקשר הידידותי ביניהם 'מחייב' אותו, והוא לא החל בתהליך של חזרה בתשובה.

לאחר שחרורו מצה"ל הצטרף לקיבוץ 'נחשון', ונשלח על ידי הנהלת הקיבוץ לירושלים על מנת לרכוש ידע משלים במוזיקה. במקביל החל בשנת תשל"א לעבוד בתחנת הרדיו 'קול ישראל'.

לפי המפורט בפורטל 'חב"דפדיה', במהלך עבודתו בתחנת 'קול ישראל', הכיר יהודי ירושלמי שורשי שגרם לו לרצות להכיר טוב יותר את היהדות, ולצורך כך חידש ביתר שאת את הקשר עם הרב דונין. זה היה השלב שבו תהליך החזרה בתשובה שלו קיבל ביטוי מעשי והוא החל לשמור תורה ומצוות. בתוך מספר שנים הפך לחסיד חב"ד מן המניין

במסגרת עבודתו ב'קול ישראל' שימש כעורך תכניות המוזיקה ברשת ב' ורשת ג', וניצל את עבודתו במשרדי התקשורת להשפיע על עמיתיו לעבודה ליצור קשר עם הרבי מליובאוויטש, ולהוסיף בשמירת התורה והמצוות. בשנת תש"מ יזם סדרת שיעורים בספר התניא ברדיו, שאותם מסר הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ). השיעור הראשון שודר ביום ל"ג בעומר. בעקבות שיעורים אלו יצאה לאור סדרת הספרים "ביאור תניא".

אחרי ארבעים שנה ברדיו, בשנת תשע"ב, פרש לגמלאות. לפני כשבועיים, בעת שהשתתף במסע ההלוויה של מחותנו הרב טוביה פלס ע"ה מכפר חב"ד לקה בלבו ואושפז בבית הרפואה. הערב, כאמור, הוא השיב את נשמתו ליוצרו.

הלווייתו תצא מחר בשעה 11:00 מבית ההלוויות שמגר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר