לקראת התכנסות הקבינט

הפרופ' יציג לשרים: הווריאנט החדש מדביק יותר

קבינט הקורונה יתכנס היום שוב, אחרי כשלושה שבועות של הפסקה • הפרופ' צפוי להמליץ על ביטול התו הירוק ויציג נתונים על קצב ההדבקה של הווריאנט החדש שהתגלה (ארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בדיקות אנטיגן (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

אחרי כשלושה שבועות של הפסקה, קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (שלישי) שוב בצהרים ולדון במצב התחלואה בארץ. לפי הדיווח בחדשות 12, פרופ' סגל יציג בדיון נתונים על כך שהווריאנט החדש , BA.2, מדבק פי 1.5 יותר מהאומיקרון, אבל לא גורם לתחלואה קשה יותר.

בתחילת השבוע, כזכור, הוארך תוקף התו הירוק במספר ימים. בקבינט היום צפויים לדון על כך שוב. חלק משרי הממשלה כבר הודיעו כי יתנגדו להארכת התוקף. גם פרופ' סגל צפוי להמליץ על ביטול התו הירוק.

בתוך כך, התחלואה בישראל מוסיפה להשתולל. לפי נתוני משרד הבריאות אובחנו אתמול 67,580 בני אדם כמאומתים לנגיף מתוך 256,270 נבדקים - 26.37% מאומתים. מדובר במספר נמוך יותר מהימים שקדמו מה שמלמד על ירידה במקדם ההדבקה שעומד כעת על פי נתוני משרד הבריאות על 0.92.

בחודש האחרון 1,533,676 בני אדם אומתו לקורונה. מדובר ב-52.3% מכלל כל המאומתים מאז תחילת המגפה לפני שנתיים.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 2,788 חולי קורונה, 1,084 מהם במצב קשה. מדובר בירידה לעומת המספר אמש. 247 מתוכם מונשמים, גם כאן מדובר בירידה קלה.

הנתון המדאיג הוא העלייה במספר החולים הקשים בתוך יום. אתמול אושפזו 231 חולי קורונה חדשים במצב קשה – ומדובר במספר היומי הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה. לעומת זאת, כיוון שרבים מהחולים מחלימים במהירות – מספר החולים הקשים הכולל ירד.

אתמול נפטרו 18 מסיבוכי הקורונה ובכך מגיע מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה ל-8,804. משרד הבריאות עדכן נתונים על נפטרים בימים האחרונים ומהנתונים עולה כי ביום שני בשבוע שעבר נפטרו ביממה אחת 42 חולי קורונה – מדובר במספר היומי הגבוה ביותר בגל הזה. בסך הכול נפטרו 546 חולי קורונה בחודש ינואר, אך המספר יהיה ככל הנראה גבוה יותר – כיוון שמשרד הבריאות מעדכן באיחור ניכר על פטירות, לפעמים שבועות לאחר הפטירה.

בישראל קרוב ל-425 אלף חולים פעילים, מרביתם במצב קל מאוד וקל והם נמצאים בבידוד בבתיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר