לכבוד ראש חודש

ח"כים נכנסו לקבר יוסף - הערבים התפרעו

חברי הכנסת רוטמן, אבוטבול ובן גביר נכנסו הלילה (רביעי) לקבר יוסף עם כ-3000 אנשים וראש מועצת שומרון יוסי דגן. המחבלים ידו אבנים לעבר החיילים והמתפללים הוצאו (בארץ)

(צילום: ניר דבוש - מועצה אזורית שומרון)

למעלה מ-3,000 בני אדם מכל רחבי הארץ, דתיים חרדים וחילונים, נכנסו הלילה (רביעי) להתפלל בקבר יוסף בשכם, זאת כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון בשיתוף מנהלת המקומות הקדושים שליד המועצה ובאבטחת חטיבת שומרון, לרגל ראש חודש אדר א'.

בין הנכנסים היו גם ח"כ שמחה רוטמן (ציונות דתית), ח"כ משה אבוטבול (ש"ס), ח"כ איתמר בן גביר (ציונות דתית) וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

במהלך הכניסה מחבלים השליכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר חיילי צה"ל, סמוך לרחבת קבר יוסף שבשכם. צה"ל השיב באש בתגובה לירי שבוצע נגדו, בחסדי שמים ללא נפגעים לכוחותינו.

בשל האירועים, הוחלט להוציא את המתפללים היהודים במתחם הקבר מוקדם יותר, ולא לאפשר כניסת מתפללים נוספת.

ח"כ איתמר בן גב קבר יוסף

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן התריע מפני אוזלת היד של הממשלה והפקרת האתר הקדוש: "הלב מתרחב להגיע, להתחבר לשורשים הכי עמוקים שלנו, מצד שני הלב נחמץ שאנחנו צריכים להגיע לכאן כגנבים בלילה, לראות בדרך אבנים זרוקות על הכביש, לראות בדרך את הוונדליזם שהרשות הפלסטינית הברברית, עושה כאן פעם אחר פעם. עם ישראל כולו דורש מהממשלה ללמוד מיוסף הצדיק תקיפות, עמידה גאה, אנחנו מצפים לבניה בכל יו"ש, ובכל מדינת ישראל, להחזיר את הגאווה הלאומית שלנו גם בנגב גם בחומש וגם כאן".

ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) אמר כי "שמח שזכיתי בס"ד להגיע היום שוב לאחר שנים לקברו של 'השבט הפטרון' יוסף הצדיק שכלכל את אביו ואחיו בשנות הרעב והמצוקה - למרות שאדם רגיל היה שומר איבה וטינה על מה שעבר עם אחיו ובכל זאת העביר על מידותיו ופרנסם בכבוד וקוראים על כך לדורות, מעבר לנסיונות יסוד שעבר כיוסף הצדיק.

"התפללתי שיהמו נא רחמי ה׳ אלוקינו עלינו, וגם אם לא מגיע לנו בדין בכל אופן בזכות יוסף הצדיק תן לנו בחסד סייעתא דשמייא לשמור על עולם התורה, על מדינת היהודים שתשאר יהודית, ועל המחיה ועל הכלכלה ועל שומרי התורה ולומדיה בכל ארץ ישראל אמן".

חה"כ שמחה רוטמן אמר: "חודש אדר הוא החודש של יוסף הצדיק, שבניו התברכו "וידגו לרוב בקרב הארץ". בראש חודש אדר נזכיר את זכותו, ואת צדקותו, על קברו, ונתפלל שיהיה החודש הזה סוף וקץ לכל צרותינו, תחילה וראש לפדיון נפשנו. תודה רבה לראש המועצה יוסי דגן על ארגון העליה ועל הפעולות היומיומית לשימור אחיזתו של עם ישראל בנחלתם של בני יוסף ובארץ ישראל כולה".

ח"כ איתמר בן גביר מסר: "התרגשתי ושמחתי לבקר בקבר יוסף הצדיק. זו זכות עצומה להיות במקום הקדוש הזה יחד עם כל האלפים שמגיעים לכאן במסירות, אבל הגיע הזמן להניף את דגל ישראל בגאווה, על ציון הקבר, לחזור בצורה מלאה ולתת את האפשרות לכל מי שרוצה להגיע להיכנס גם ביום ובכל יום".

בן גביר התייחס גם לאירוע הטרור ואמר, "אסור להתקפל בפני הטרור ולהפסיק את ביקור היהודים בקבר יוסף הצדיק. הכניעה לטרור מעודדת את המחבלים לחשוב שככה הם מנצחים". ח"כ בן גביר הוסיף: "יש להניף את דגל ישראל בקבר יוסף בגאווה ולתת לחיילים הגיבורים יד חופשית לפעול ולהגן על חייהם. לא ננוח ולא נשקוט עד שזה יקרה".

בסיום התפילה הקהל פתח בריקודים וראש המועצה יוסי דגן יחד עם חברי הכנסת הצטרפו לקהל הרוקדים, יחד עם מחט שומרון אל"מ רועי צוויג וקצין ההגמר רב סרן עזריאל פרלמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר