ביידן הורה לשלוח אלפי חיילים לאיזור

פוטין מאשים: "ארצות הברית מנסה לגרור אותנו למלחמה"

נשיא רוסיה שוב תוקף את המערב ואומר כי "ארה"ב מנסה לגרור את רוסיה למלחמה". מנגד, מזכיר המדינה אמר כי ארה"ב "מחויבת למנוע סכסוך" • בינתיים, ברוסיה ממשיכים לפרוס כוחות (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

המתח בגבול רוסיה-אוקראינה בעליית מדרגה נוספת: נשיא רוסיה וולדימיר פוטין תקף את ארצות הברית וטען כי התערבותה במתיחות בגבול מוכיחה כי היא "מנסה לגרור את רוסיה למלחמה".

בהמשך, טען פוטין כי ארה"ב מחפשת תירוץ להטיל על רוסיה סנקציות, ולכן רוצה שרוסיה תתקוף את אוקראינה, דבר שלדבריו לרוסים אין כוונה לעשות.

עוד טען כי "ארצות הברית מתעלמת מהחשש של רוסיה מהתרחבות ברית נאט"ו (ברית צבאית של מדינות מערביות)". עוד אמר כי "נראה לי שארה"ב לא כל כך מודאגת מהביטחון של אוקראינה..".

על פי הדיווחים ברשת CNN, נשיא ארה"ב ביידן הורה לשלוח אלפי חיילים לאיזור אירופה בצל המלחמה.

אמש (שלישי) צייץ מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי ארצות הברית "מחויבת למנוע סכסוך שלא קשור לאינטרס של אף אחד".

בתוך כך, חברת הלווינים 'מקסאר' פרסמה מפה חדשה של פריסת כוחות רוסיים בגבול בין רוסיה לאוקראינה וכן בגבול בין בלארוס לאוקראינה, כשעל פי ההערכות, ישנם כמאה אלף לוחמים רוסים שמחכים לפלישה אפשרית, כשעל פי הודעת הבית הלבן, עשוי לקרות "בכל רגע".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון איים גם הוא על פוטין ואמר כי "רוסיה חייבת לסגת מכל רעיון של פלישה צבאית". עוד טען כי "פוטין למעשה מחזיק אקדח צמוד לרקה של אוקראינה".

ג'ונסון הוסיף ואמר כי לדעתו, פוטין שואף "לשרטט מחדש את מפת הביטחון של אירופה" אחרי יותר משלשה עשורים מנפילת בריה"מ וחומות ברלין.

"אנחנו מתכננים שורת סנקציות כלכליות וצבאיות במקרה של פלישה צבאית רוסית" טען ג'ונסון. "אנחנו נהיה מוכנים להפעיל אותם ברגע שהחייל הראשון ידרוך בשטח אוקראינה"

כידוע, בחודשים האחרונים מזהירות מדינות ברית נאט"ו וארה"ב על כך שבגבול הרוסי-אוקראיני מתחילים להיאסף כוחות גדולים באיזור הגבול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר