פעמי סיום? • תמונת מצב

שבוע שלישי ברצף: התמתנות עולמית בתחלואה בקורונה

בזמן שבישראל המגיפה מאותתת שלבי בלימה ראשוניים, ברוב העולם נכנסים לשבוע שלישי ברציפות שבו התחלואה נמצאת בצניחה וגם הגבלות מתחילות לרדת; איפה נדבקו הכי הרבה בעולם? (קורונה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

בשורה עולמית מעודדת: אחרי שבועות ארוכים בהם חלה עלייה בתחלואת העולם, השבוע לראשונה מספר הנדבקים בעולם מדי יום נותר יציב. מדובר בהתמתנות משמעותית לעומת השבוע שעבר, בה הייתה עלייה של 5% בתחלואת העולם.

גם בשבועות שלפני כן בהן הגל היה בשיא. כך למשל לפני שבועיים חלה עלייה של 20 אחוזים, ולפני שלשה שבועות - עליה של 50 אחוזים.

ככל הנראה, החל משבוע הבא, העולם צפוי להתחיל בירידה בתחלואה העולמית, אחרי תקופה ארוכה של גל אומיקרון קשוח שהביא לשיאי תחלואה.

יחד עם זאת, נתוני התמותה עדיין בעלייה, כשבשבוע האחרון חלה עלייה של 9% במספר המתים העולמי.

תחלואה בעולם

באיזור מערב האוקיינוס השקט דווח על עלייה של 37% בתחלואה, באירופה דווח על עלייה של 7%, באמריקה - 20%, דרום מזרח אסיה: 8%, ואילו באפריקה הנתון נותר דומה לשבוע הקודם.

מתוך הדו"ח (WHO)

תמותה בעולם

באיזור מערב האוקיינוס השקט ובאירופה הנתון נותר דומה לשבוע שעבר, באמריקה - 16%, דרום מזרח אסיה: 41%, המזרח התיכון: 32% ואילו באפריקה חלה ירידה בתמותה של 7%.

שיאני התחלואה

ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם ברשימת החולים, כשבשבוע האחרון אבחנה לא פחות מ-3,279,226 חולי קורונה חדשים, זאת אחרי שבשבוע האחרון חלה במדינה ירידה בתחלואה של 34%.

בצרפת נמצאו בשבוע האחרון 2,357,129 חולי קורונה חדשים, ללא שינוי מהשבוע שעבר. בהודו חלה ירידה של 25%, כש-1,855,258 חולים חדשים אובחנו בשבוע האחרון. בברזיל אובחנו בשבוע האחרון 1,283,024.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר