משחקי כסאות

ליברמן, אזרחים הם לא חלק מטבלת אקסל

בעוד בנט ולפיד מבינים את משמעות גל עליות המחירים על ממשלתם, שר האוצר מציג ניתוק מתחושות האזרחים • יו"ר ש"ס דרעי צריך לנהוג בזהירות גם לאחר מתן גזר הדין (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ליברמן, רגישות זו מידה נדרשת

באיחור של מספר שבועות, לבכירי הממשלה נפל האסימון כי החרב המרחפת מעליה היא חרב יוקר המחיה, בעקבות העלייה החדה - והמהירה - של מגוון דברים המשמעותיים לכל כיס.

כשאומרים בכירי הממשלה מתכוונים לנפתלי בנט וליאיר לפיד, אבל לאביגדור ליברמן, שר האוצר, האחראי על הכלכלה, יש תמונה אחרת בראש: "עליית המחירים במדינת ישראל היא הכי מתונה בעולם", אמר יו"ר ישראל ביתנו בפתח ישיבת סיעתו השבוע.

בנט, לפיד וליברמן. הם מבינים, הוא מנותק (צילום: אוהד צווינברג, לע"מ)

ליברמן, שכפה על בנט שלא להטיל הגבלות חמורות מאלו שהוטלו והוביל לאלפי מתים ומאושפזים במצב קשה הן בגל הדלתא והן בגל האומיקרון, הוא השר שזוכה לתמיכה הציבורית המועטה ביותר בקרב חברי הממשלה, עובדה שנכונה לשרי אוצר רבים, המחזיקים בשיבר הכלכלי של ישראל.

הבעיה המשמעותית היא שליברמן לא נדמה כאדם שיודע להסתכל גם על אנשים ולא רק על טבלאות האקסלים המסכמים את אוכלוסיית מדינת ישראל, ורגישות בתפקיד זה - נדרשת.

דרעי, תנהג בזהירות

יושב ראש ש"ס אריה דרעי מנסה בימים אלו תרגילים מסוגים שונים כדי לחזור להיות במליאת הכנסת, הפעם תחת כסות של יועץ פרלמנטרי. יממה לאחר מתן גזר הדין, שסיים עבורו שנים רבות של משיכת התיק נגדו, דרעי פרק את כאבו: "כל אדם בישראל יודע שאם לא היו קוראים לי 'מכלוף אריה דרעי', הנושא היה נפתר מול פקיד השומה, כפי שמתרחש בתיקים רבים אחרים".

דרעי. פרש מהכנסת, וצריך להראות שיש בכך מן האמת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מהקראת גזר דינו של השופט הרבסט נראה שכאשר ש"ס תשוב להיות חלק מהממשלה, דרעי יוכל לקבל תפקיד שר בקלות, בלי חשש לקלון, אבל יש בצעדיו הנוכחיים - בהם ישוב להיות בעין ציבורית ולא יתרחק אפילו ממצלמות מליאת הכנסת - בעיה שיכולה לצוף מחדש בעוד מספר חודשים או שנים.

עבור דרעי ועבור שולחיו, מומלץ שהפעילות הנוכחית תהיה זהירה יותר, שמא שכרו ייצא בהפסדו.

"משחקי כסאות", סיכום השבוע הפוליטי ב"כיכר השבת", בהגשת כתבנו רפאל כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר