מכה למד"א

אושר בטרומית: מוקדי החירום הרפואיים הטלפוניים יאוחדו

101 לכולם. למרות התנגדויות ממושכות, אושרה היום בקריאה טרומית הצעת החוק המשותפת של סילמן וגפני לאחד את מוקדי החירום הטלפונים של מד"א ו'איחוד' • כל הפרטים (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אמבולנס מד"א לצד אמבולנס איחוד הצלה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לאיחוד מוקדי החירום הרפואיים הטלפוניים, בתמיכה של 37 חברים וללא מתנגדים. ההצעה גם טמנה שיתוף פעולה נדיר בין הקואליציה לאופוזיציה, כאשר יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות, עידית סילמן מימינה, שיתפה פעולה עם יו"ר יהדות התורה, משה גפני, ובהסכמת שר הבריאות, ניצן הורוביץ.

על פי ההצעה, עליה הייתה מהומה רבה ומאבק יצרי בין מד"א לאיחוד הצלה באשר לזהות ארגון ההצלה הלאומי, המוקדים הטלפוניים של ארגוני הסיוע לטיפול רפואי מיידי יאוחדו למוקד חירום רפואי אחד בחיוג 101, שיזניק כוננים מכל הארגונים לפי שיקולים מקצועיים. בין סעיפיו גם נכתב כי תוסדר פעילות המוקד ויהיה פיקוח ובקרה של משרד הבריאות, שתלווה במימון המדינה בהוצאות.

בתכנון מגישי הצעת החוק, חיי ישראלים רבים יכולים להינצל, בכך שאיש ההצלה הקרוב ביותר יגיע לזירת האירוע, בלי להתייחס לאיזה ארגון הוא משתייך.

"הסנכרון והתיאום בין כונני הרפואה מהארגונים השונים, ובין הארגונים עצמם, לוקים בחסר ולעיתים אף אינם מתקיימים כלל, והדבר עלול לפגוע במתן מענה חירום מידי בעת אירוע בו הגעת כונני הרפואה למקום האירוע מהירה יותר מאשר הגעת צוות אמבולנס למקום. איחוד מוקדי החירום הטלפונים יקל על האזרחים, שכן בעת מצוקה הם לא יצטרכו לזכור יותר ממספר טלפון אחד ויוכלו לקבל סיוע מהיר מכונני הרפואה", נכתב בדברי ההסבר.

כעת, לאחר שההצעה עברה בקריאה טרומית, היא תועבר לוועדת הבריאות, שבראשה עומדת מגישת ההצעה, ח"כ עידית סילמן, ותובא להמשך הליך החקיקה.

ממד"א נמסר: "השרים בחרו להוקיר את פעילות מוקד מד"א וצוותיו המסורים ולעגן בחקיקה כי מוקד 101 של מד"א ישמש המוקד הלאומי של מדינת ישראל והוא יהיה כפוף לפיקוח משרד הבריאות. עיקרון הפעלת הכוננים ימשיך לפעול כפי שמתבצע היום - בהתאם לזמינותם, מיקומם וכשירותם המקצועית. אנחנו מבקשים להודות לשר הבריאות ניצן הורביץ שעמד על כך שהשירות הרפואי שיינתן לאזרחי ישראל ימשיך להיות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, כפי שהיה עד היום".

נשיא ומייסד איחוד הצלה, אלי ביר, מסר: "חברי הממשלה הוכיחו שערך קדושת והצלת החיים גובר על כל שיקול אחר. אני קורא לכלל חברי הכנסת מכל הסיעות בבית לסיים את הליך החקיקה למען הצלת חיים נוספים בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר