המשפט יתעכב?

המשטרה השתמשה בתכנת ריגול בתיקי נתניהו

תוכנת הריגול, שנמצאת בידי המשטרה ונחשפה לציבור לפני כשבועיים, הושתלה גם במכשיר הנייד של אחת הדמויות הבכירות בתיקים הפליליים נגד ראש הממשלה לשעבר (פלילי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: REUVEN KASTRO/POOL)

משטרת ישראל עשתה שימוש בתכנת ריגול חודרנית לאחד המעורבים המרכזיים באחד מתיקיו המרכזיים של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, כך פורסם הערב (רביעי) ב'חדשות 13'. דברים זהים דווחו גם ב'חדשות 12'.

השבוע חזרה בה המשטרה מטענתה הבלתי מתפשרת והודתה כי השתמשה בתוכנת הריגול 'פגסוס', שיצרה חברת NSO הישראלית, גם ב"מקרים חריגים" ולא בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, וכעת מתברר כי השימוש היה גם בתיק עם הפרופיל הגבוה ביותר במדינת ישראל, תיק פלילי שהוביל למשבר פוליטי חמור שכמותו טרם נראה במדינתנו.

ע"פ הדיווח, המידע עלה בבדיקה שנעשית בימים אלו במשרד המשפטים בעניין פרשת NSO, והתוכן שנשאב מהטלפון כלל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות, אפליקציות שונות והוצא ללא היתר וללא צו בית משפט.

במשטרה טענו בפני גורמים שונים, בתגובה לגילוי החמור, שהפרשה נמצאת בבדיקה וכי "החומר נשאר רק ביחידה הטכנולוגית ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים".

במקביל פורסם ב'חדשות 12' שהצעדים נעשו גם נגד מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, אחד מעדי המדינה הבכירים נגד נתניהו, ושם נשמעת הקלטת שיחה בין שני חוקרים בלהב 433.

לדיווחים הללו יכולה להיות משמעות גדולה על תיקי נתניהו, וייתכן שיצרו עיכוב משמעותי במשפט ראש האופוזיציה, שכעת פרקליטיו ידרשו הערכת מצב מחודשת.

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אמר לאחר הפרסומים: "הפרקליטות צריכה לקבל כבר הערב החלטה על סגירת תיקי נתניהו. הגיע הזמן לחשבון נפש של מערכת המשפט וניקוי אורוות במשטרת ישראל".

ממשטרת ישראל נמסר: "בהתאם לפרסום החלטת היועמ"ש בדבר מינוי צוות הבדיקה והממצאים שעולים, משטרת ישראל תשתף פעולה באופן מלא ובשקיפות לכל בדיקה שתידרש ע"י הצוות שמונה, מטבע הדברים לא נפרט מעבר לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר