עימות רוסיה אוקראינה

תרחיש הבלהות: 50 אלף הרוגים, וכיבוש קייב תוך 48 שעות

ברוסיה עדיין מכחישים כוונת פלישה, במזרח אירופה מוכנים עשרות אלפי חיילים אמריקנים, ובוושינגטון פסימיים • זה התרחיש הקשה שמוערך בידי גורמי ביטחון אמריקנים בכירים לפרוץ מלחמה (אקטואליה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מוכנים למתקפה? טנקים רוסים (צילום: צבא רוסיה)

בזמן שבעולם חוששים מפלישה רוסית, על פי הערכות מודיעין אמריקאיות עדכניות, הרוסים מתקרבים אל הישורת האחרונה לקראת פלישה לאוקראינה השכנה.

על פי ההערכות הפסימיות שמפרסמים בוושינגטון הבירה, עולה כי רוסיה עשויה להגיע לכדי פלישה רחבת היקף ולהביא למותם כתוצאה מהמלחמה של לא פחות מ-50 אלף בני אדם. כך פורסם לראשונה בעיתון האמריקני 'וושינגטון פוסט'.

עוד על פי ההערכות, רוסיה ממשיכה לפרוש עוד ועוד יחידות כשעל פי ההערכות כעת פרסו הרוסים כוחות רבים גם באיזור בלארוס. על פי ההערכות, מדובר בסך הכל במעל 80 גדודים שבכל גדוד ישנם לפחות 700 חיילים. על פי ההערכות, בסך הכל בסמוך לגבול הוצבו לא פחות מ-100 אלף חיילים, עד 130 אלף.

כנראה, אם תרחיש הבלהות אכן יתרחש, תוך 48 שעות יצליחו הרוסים להגיע עד לבירת אוקראינה קייב ולהדיח את השלטון הקיים במדינה.

מנגד, ברוסיה ממשיכים להכחיש את הדיווחים המודאגים על כוונה לפלישה רוסית לשטחה הריבוני של אוקראינה, ואומר כי "הטירוף והפחד של המערב נמשך" נטען על ידי בכיר בשגרירות רוסיה באו"ם. "מה אם אנחנו נטען כי ארה"ב תוכל להשתלט על לונדון תוך שבוע ולגרום ל-300 אלף אזרחים מתים?".

למרות שבבית הלבן טוענים כי אין להם הוכחה חותכת לכוונתו של פוטין לפלוש לאוקראינה, פריסת הכוחות בסמוך לגבול רוסיה-אוקראינה, ובגבול בלארוס-אוקראינה, מעידים על כוונת הממשל במוסקבה.

כזכור, אתמול כ-300 חיילי צבא ארה"ב נחתו לראשונה באיזור מזרח אירופה, לקראת פלישה אפשרית של רוסיה לאוקראינה.

החיילים, כח ראשוני מתוך אלפי חיילים אותם צפויה לשלוח בהמשך ארה"ב, הגיעו לאיזור פולין יחד עם ציוד צבאי ממתקדם ורב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר