שיח מפתיע

הרב החרדי, וה'מופתי' של רצועת עזה: "אמרתי שאני מישראל"

שלושה אנשי דת מוסלמים קידמו את פניו של הרב החרדי בדרום מערב סיביר. אחד מהם הזדהה, בעברית, כ'מופתי' של רצועת עזה • "אמרתי לו שאני מהארץ", מספר הרב שניאור זקלס ל'כיכר השבת' (בעולם)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הרב זקלס והמופתי של עזה (צילום: באדיבות המצלם)

מפגש מפתיע אירע הבוקר (ראשון) בעיר נובוסיבירסק, השוכנת בדרום מערב סיביר ברוסיה. הרב שניאור זלמן זקלס, שליח חב"ד ורבה של העיר, נפגש עם מספר אנשי דת מוסלמים, ובהם עם המופתי של רצועת עזה.

"אחת לכמה שנים מתקיים כאן בעיר כינוס של מנהיגים מוסלמים", מספר הרב זקלס ל'כיכר השבת'. "היום התקיים כינוס שכזה והוזמנתי אליו. זו לא פעם ראשונה שאני משתתף בו, גם בפעם הקודמת הזמינו אותי.

"כשהגעתי פגשתי במופתי של נובוסיבירסק, אנחנו ידידים קרובים, וראיתי שגם המופתי הראשי של רוסיה נוכח ועמו עוד מופתי. השלישי החל לדבר איתי בעברית, התברר שהוא המופתי של רצועת עזה. החלפתי אתו כמה מילים ואמרתי לו שאני מישראל.

"המסר שאמרתי לראשי הדת המוסלמים היה שאפשר לעשות שלום ביו יהודים למוסלמים, והשלום יכול להתחיל כאן, בנובוסיבירסק. הנוכחים אהבו את זה. בכלל הם היו מאוד חמים ושמחים על זה שהגעתי. גם כשנעמדנו להצטלם הם ביקשו שאני אעמוד במרכז".

הרב זקלס ו'מופתי' של רצועת עזה (באדיבות המצלם))

הרב זקלס מספר כי הנוכחים רצו להגיע לבית הכנסת בשבת אולם הוא סירב. "הסברתי להם שזה יום קדוש ליהודים, ולכן עליהם להגיע ביום אחר. בסוף לא יצא להם להגיע".

> על מה דיברת עם המופתי של רוסיה והמופתי של עזה?

"המופתי הראשי של רוסיה סיפר לי שהוא בידידות עם הרב לאזאר, רבה הראשי של רוסיה, ועם נשיא איגוד הקהילות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה. התברר לי שהוא גם כן מכיר את גיסי, הרב יצחק גורליק מהעיר קאזאן.

"ההפתעה הגדולה, כאמור, הייתה המופתי של עזה שנטל חלק באירוע. אני לא יודע מה עומד מאחורי החיוכים שלו, עד כמה הוא מעורב בהסתה האלימה לרצח יהודים, אבל דיברנו על כך שהשלום בין יהודים יכול להתחיל מכאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר