חוסר אמון בכל החזיתות

עולם שלישי: מרגלים אחרינו, יקר פה מאוד והקורונה הורגת

7 חודשים להקמת ממשלת בנט-לפיד, והממשלה מציגה בזה אחר זה את שלל "הצלחותיה" - מחירים שלא מפסיקים לעלות, אלפי מתים בקורונה ופרשת ריגול של המשטרה • תמונת מצב מדאיגה (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בנט (צילומים: יונתן זינדל ואוליבייה פיטוסי - פלאש 90)

בד' בתמוז ה'תשפ"א, הוקמה ממשלת השינוי המובטחת, בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד - לאחר יותר מעשור של שלטון נתניהו. מבחינתם, "הרודן" עם שלושה כתבי אישום הודח ו"נתיניהם" יכולים לנשום לרווחה.

אלא שכעת, כאשר הכל מתפוצץ בבת אחת, נראה כי לא הגענו אל המנוחה והנחלה, להיפך. בזה אחר זה נחשפים המחדלים הגדולים של הממשלה, וכולנו משלמים את המחיר הכבד.

נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מגיפת הקורונה

במשך קרוב לשנה, חברי הקואליציה היום, זעקו חמס כנגד ממשלת נתניהו-גנץ על הכישלון בטיפול בקורונה. יתרה מזו, הם האשימו את ראש הממשלה דאז נתניהו, שהוא מבצע את הסגרים (שהיו לפני הגעת החיסונים) כדי לחמוק ממשפטו ולא כדי להציל את בריאות העם.

ראש הממשלה נפתלי בנט, היה החריף מכולם. הוא נסחב ממקום למקום, הביט לאנשים בעיניים והבטיח להם "לא פרנסה - לא מעניין", והמשיך לתקוף את נתניהו על פתיחת שערי נתב"ג לכל דכפין.

כשנתניהו סיים את הקדנציה שלו בראשות הממשלה, מדינת ישראל עמדה כמעט על אפס הדבקה ורוב אזרחי המדינה היו מחוסנים בשני חיסונים - מה שהוריד את מפלס החרדה מהנגיף ואולי אף גרם ל"חגיגות סוף קורס". אך לא עבר זמן רב, ונגיף הדלתא חדר לאזורינו - בנט, שלפי דבריו בגלים הקודמים, הייתה לו תוכנית סדורה למלחמה בנגיף ואף כתב על זה ספר, עשה בדיוק ההפך מהמצופה ממנו בתור מנהיג ואף הפר את כל ההבטחות שלו, נתב"ג לא נסגר, הנגיף שב והכה בעוצמה והמדינה המשיכה להתנהל כרגיל.

בחסדי שמיים מרובים, צלחנו את הגל הזה ללא הרבה נזקים - וזאת למרות התנהגות הממשלה ולא בגללה, גם התחלת נתינת מנת הבוסטר, נעשתה בעקבות הלחץ של נתניהו.

מחלקת קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לאחר מכן הגיע גל האומיקרון. תחילה, בנט נכנס לפאניקה מיותרת וסגר הכל (כמה ימים לאחר מכן, הוא פתח, כאשר התבררה הפדיחה עם אשתו וילדיו, שהחליטו לנסוע לחו"ל, למרות בקשתו המפורשת להימנע מכך), כאשר הוא הבין, שלא מדובר בגל מסוכן כמו הדלתא, הוא התחיל לפתוח את הכל.

בגל הנוכחי שעדיין נמצא בשיאו, נעשו כל הטעויות האפשריות, החל משינוי הוראות מדי יום - בכפוף ללחצים של כל שר וכלה בשחיקת מעמדו של התו הירוק - וביטולו הלא-רשמי, מה שהצניח את אחוזי ההתחסנות בעשרות אחוזים, בשל חוסר האמון המוחלט של אזרחי המדינה בממשלה הזו, ובאי האכפתיות שלה מהאזרחים המבוגרים והחלשים, ואף יש שיאמרו הפקרה מוחלטת - וזאת בשל מאות המתים שהיו בשבועות האחרונים - אלפים מאז הוקמה הממשלה החדשה, וזאת מבלי שהממשלה תנקוף אצבע.

יוקר המחייה

אין זה סוד שבכל העולם יש עלייה במחירים שנובע בגלל נגיף הקורונה, ששיבש את האספקה וייקר כמעט את הכל, אך בעוד במדינת ישראל, גם לפני הקורונה היה יקר לחיות, והיום יקר עוד יותר, מכיוון שמדינת ישראל נשענת בעיקר על ייבוא יקר - בשל היותה מדינת אי, בשונה מאירופה שם יותר קל לנייד מוצרים ומזון.

אך מה עשתה הממשלה בנדון? חוץ מלהשוויץ בכך שמדינת ישראל כמעט ולא נפגעה כלכלית מהקורונה ביחס למדינות אחרות, שר האוצר האטום והמנותק, איווט ליברמן, החליט לייקר ולהטיל מס על מוצרים רבים - למרות שקודם הקמת הממשלה, הבטיחו לפיד ובנט שלא יוטלו מסים חדשים, אז אמרו.

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ליברמן מיד עם כניסתו למשרד האוצר, החליט להטיל מס על מוצרים שייפגעו בעיקר בחרדים - כמו חד-פעמי ושתיה קלה וממותקת, אך כבר כיום התברר שהמהלך של ליברמן, פגע בכל החתכים באוכלוסייה, במיוחד בעידן ההתייקרויות האחרונות.

למרד הצרכני לקח זמן לבעבע, לאחר שהחשמל, הדלק, המים והדיור התייקרו בבת אחת, והחברות הגדולות החלו לעלות מחירים בזה אחר זה - החלה בשבועות האחרונים להתפתח מחאה ציבורית, אמנם הציבור בהובלת הרשתות החברתיות, בחר להאשים את חברות המזון והקמעונאים ביוקר המחייה ואף עשה חרם על חברת אוסם - שהתקפלה, אך במידה ולא נראה צעדים מיידים של הממשלה בטיפול ביוקר המחייה הבלתי נסבל בישראל, המחאה תתחיל להתפתח גם לכיוונה - וזאת למרות שבניגוד לימי כהונת נתניהו, אז היו ארגונים שהיה להם אינטרס לתדלק את המחאה נגד הממשלה - גם הפעם המחאה צפויה להתפתח לכיוון הממשלה.

פרשיית הריגול

טוב, זה כבר השיא. נכון שאנחנו חולים ואין לנו כסף לקנות במכולת, אבל מה, חשבנו לפחות אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ושומרים לנו על הפרטיות שלנו, כפי הנהוג בכל מדינות המערב.

חשבתם כך? תחשבו שוב, כי מי שהיה לו אינטרס להפיל את שלטון נתניהו, ככל הנראה לא בחל בשום אמצעי - חוקי ולא חוקי - מוסרי או לא מוסרי, כדי לעשות זאת. זה כלל האזנה לא חוקית לניידים של יועציו, בנו ועוד גורמים המעורים בתיק, ריגול שנעשה באמצעות התוכנה המתקדמת של NSO. כאשר מתברר כי לא רק הם עמדו תחת הריגול המשטרתי.

מדי כמה ימים חושף העיתונאי תומר גנון מ'כלכליסט', עוד ועוד עדויות על השימוש הלא-חוקי שעשו הגורמים האמורים להיות אמונים על שמירת החוק. אם בתחילה, המשטרה שלחה לאולפנים את נציגיה - כולל את השר הממונה עליה, כדי שיכחישו את האזנות הסתר, כעת מתברר שהיו גם היו האזנות ואף המשטרה הודתה בכך.

משטרת ישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כאן נכנסת השאלה ששאל נתניהו לפני זמן רב: "ומי יחקור את החוקרים?", מי באמת יגרום אחת ולתמיד לניקיון במשטרה, שלא אחת מתפרסמים עליה דברים איומים?

מילא זה, אבל אסור לשכוח איך בכל השנה הראשונה שנגיף הקורונה חדר לחיינו, הציבור החרדי נהפך למרמס תחת הקלגסות הבלתי-מתפשרת של המשטרה, שהכתה ללא-רחם בילדים מוגבלים ואף ניסתה לתפור תיקים למי שרק העיר להם. פגסוס וריגול, נראה שאלו הבעיות הקטנה של המשטרה.

הממשלה הנוכחית שעסוקה בעיקר בהקמת ועדות חקירה (השר בר-לב אמר היום שיקים ועדת חקירה - וזו תהיה הועדה הרביעית תוך שמונה חודשים - כאשר בכל תולדות מדינת ישראל הוקמו 18 ועדות), תפיק לקחים? היא באמת מבינה את גודל הבעיה בה היא נמצאת, או שחברי הממשלה עסוקים בלהגיד כמה טובה הממשלה ואיזו סבבה היא? מבלי לקחת טיפת אחריות למצב הבלתי-אפשרי הקורה במדינה בימים אלו?

חיי הדת

ואם לא די ברשימה החמורה והמדאיגה הזו, גם חיי הדת זוכים למרמס, כאשר הממשלה מנסה לכפות עלינו טלפונים לא כשרים לבחורי ישיבות, מנסה להרוס לנו את שושלת היוחסין היהודית באמצעות גיור לכל דכפין ולהרוס את חומות הכשרות שנבנו בעמל. ולא זו אף זו, גם זוממת לגייס בכפייה עשרות אלפי בחורי ישיבות או לכל הפחות לגרום להם לצאת לעבוד - העיקר שלא ילמדו תורה.

מתברר שהממשלה הזו, בניגוד לממשלות הקודמות של נתניהו שנתקעו בגלגלי היועצים המשפטיים למיניהם, דווקא יכולה לעשות מה שבא לה, כי זו ממשלת שינוי. "באנו לשנות", הם אומרים וצוחקים לנו בפנים וממשיכים בחקיקת חוקים אנטי דמוקרטיים, כמו הגבלת ראשות ממשלה, חוקי הרשתות החברתיות ועוד חוקים אנטי דתיים, כלפי כל מי שלא בא להם בטוב.

ראש הממשלה מנסור עבאס

האמת צריכה להיאמר. כבר ידענו ממשלות שרדפו את הדת בכל מחיר והציקו ליהודים החרדים, לא מפיהם אנו חיים ואנחנו לא מתרגשים מזה, נשרוד גם את זה.

הבעיה היחידה אם ישנה היא שאנחנו כמעט א חיים תחת שלטון יהודי וכפיה נראה מי שמנהל את הממשלה הזו הוא בכלל איש התנועה האסלאמית מנסור עבאס.

מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חוק איחוד משפחות? הצחקתם אותו. נטיעות בנגב? חשמל חינם לבדואים? אהלן וסהלן.

מה שנשאר לנו זה רק לתפוס אומנות אבותינו בידנו - ולהתפלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר