הריגול במשטרה

לפיד: "הנחקר הראשון צריך להיות אמיר אוחנה"

שרי הממשלה הבכירים קיימו היום ישיבות סיעה ודיברו על האזנות הסתר של המשטרה • לפיד בחר להאשים את השר לשעבר אוחנה שהגיב לו: מוכן לחקירה, אבל מה עם היומן המושחר? צפו (חדשות)

יאיר לפיד (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90 • וידיאו: ערוץ כנסת)

לאחר תקופה ארוכה בה לא התכנסו הסיעות בכנסת - בשל התפשטות האומיקרון, היום (שני), רוב ככל הסיעות קיימו ישיבות סיעה כאשר קודם להתכנסות הסיעה, יו"ר המפלגה נתן הצהרה לתקשורת.

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת הסיעה: "אני רוצה להגיד כאן משהו פחות פופולרי, או פחות פופוליסטי לגבי פרשת פגסוס ומשטרת ישראל: אם המשטרה תתפרק רק הפושעים ישמחו. בזמן שאנחנו יושבים כאן, אלפי שוטרים בכל הארץ מגינים על חיינו, על רכושנו ועל בטחון ישראל. אין לנו עוד משטרה ואנחנו צריכים לשמור עליה".

"יחד עם זאת", הוסיף לפיד, "שומרי החוק צריכים להיות האנשים שמקפידים על החוק יותר מכולם. איש אינו חסין מבדיקה וחקירה. זו פרשה חמורה שמעיבה על הדמוקרטיה הישראלית. צריך עוד השבוע להחליט על הקמת ועדת חקירה. ממלכתית או ממשלתית, שתחקור את הפרשה באופן עצמאי ובלתי תלוי. זה הצעד הנכון לעשות, ואסור להתעכב אפילו רגע אחד נוסף".

דבריו של לפיד, היום

בשלב זה בחר לפיד לחמוק מאחריות ולהפיל אותה על הממשלה הקודמת: "אני רוצה להדגיש עוד דבר מול כל הספינים: הנחקר הראשון של ועדת החקירה צריך להיות אמיר אוחנה. יש דבר כזה אחריות מיניסטריאלית. זה קרה במשמרת שלהם. הם צריכים לתת תשובות לציבור".

השר לשעבר אמיר אוחנה אמר בתגובה ללפיד: ‏"דחליל חליפי נבוב שכמוך, אין לי שום בעיה להיות הראשון שיעמוד לחקירה, כי אין לי מה דבר להסתיר. לא מאמין לי? בוא נלך שנינו לפוליגרף: אני על NSO , ואתה על השיחות עם נוני שהשחרת ביומן כדי שלא יתגלו".

גם שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס לפרשה בפתח ישיבת סיעת מרצ ואמר: "הפרשה הזו נוגעת בעצביה הבסיסיים של הדמוקרטיה. ספק אם מח"ש תוכל לחקור את הדבר הזה, לכן צריך צוות חקירה מיוחד חוץ-משטרה, תחת שופט עליון"

לאחר ההתנצלות הקצרה, עבר הורוביץ - כדרכם של חברי הממשלה הנוכחית להתגולל על נתניהו ואמר: "לא נפלנו מהכסא שגם את הפרשה הזו מנסה הנאשם נתניהו לנצל את הפרשה לצרכיו. אז לא. הטלטלה הזו לא מורידה כהוא זה מחומרת האשמות נגד רה"מ לשעבר, והיא לא תחלץ אותו ממשפט צדק. החשדות והראיות נגד נתניהו חמורים לא פחות מפרשת NSO".

לאחר מכן עבר לדבר על מה שמזעזע את הקואליציה (זה לא יוקר המחייה והקורונה - אל דאגה) ואמר: "המהלך החמור שמובילה שרת הפנים שקד מערער את בסיס ההסכמה שעליה בנויה הקואליציה. חוק האזרחות הוא גזעני, רע ומיותר. ההחלטה שהתקבלה אתמול בממשלה היא הפרה בוטה של הסיכומים ושבירת ההסכמה הבסיסית שעומדת ביסוד הממשלה הזו. אם הקואליציה תלך בדרך המסוכנת הזו אנחנו לא נשב בשקט ולא נתקפל. ה-DNA שלנו במרצ הוא מאבק. נצביע נגד הצעת החוק הממשלתית ונגד הצעת החוק של שמחה רוטמן.

דבריו של הורוביץ, היום

"יהיו למהלך זה השלכות חמורות וכואבות. חוק האזרחות הוא קו אדום", סיים הורוביץ את דבריו.

שר המפשטים גדעון סער התייחס גם לסערת הריגול בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה ואמר: "אם הפרסום נכון זה חמור ומטריד מאוד. רשויות השלטון חייבות לשמור בחרדת קודש על זכויות האדם וזכויות אזרחי ישראל, החובה היא לשמור על החוק במסגרת החוק"

לדעתי יש להקים ועדת חקירה ממלכתית. תתקיים התייעצות בזמן הקרוב עם רה"מ, שר הבט"פ והיועמ"שית - ותתקבלנה החלטות".

"העדיפות בממלכתית היא המינוי בידי גורם בלתי תלוי נצטרך לקבוע פרקטיקות שימנעו הישנות של מקרים כאלו ודומיהם. צריך לשמור על מערכות המדינה. למשטרת ישראל יש תפקידים חשובים, ואין לנו משטרה חלופית. לא יהיה טיוח. כל מה שצריך להיבדק - ייבדק ביסודיות הנדרשת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר