"סקנדל ישראלי"

כך סוקרה סערת הריגול בכלי התקשורת בעולם

היקף תופעת הריגול המשטרתי שהסעירה אתמול את מדינת ישראל, סוקרה בהרחבה בכלי התקשורת הגדולים בעולם שהתייחסו גם למשמעות על משפט נתניהו • סיקור (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
צילומסך של כלי התקשורת (צילום מסך)

סערת הריגול המשטרתי: ממדי פרשיית הריגול המשטרתי שנחשף אתמול (שני) ב'כלכליסט', העסיקה גם את העיתונות העולמית, שכתבה על כך בהרחבה.

רשת התקשורת הגדולה בארה"ב, ה-CNN, דיווחו על הפרשייה וכתבו בכותרת: "המשטרה הישראלית תחת אש, בעקבות שורת האשמות חדשות על ריגול כנגד אזרחים, אנשי עסקים ויועצים פוליטיים", עוד דווח, כי בעקבות הכעס המבעבע מהשטח, בישראל מתכננים לפתוח ועדת חקירה.

בעיתון הגדול בעולם ה"ניו יורק טיימס", דווח באופן נרחב על פרשיית הריגול לכאורה וגן ניתן שם פרשנות, איך זה אמור להשפיע על משפט נתניהו.

הידיעה בניו יורק טיימס

גם בבריטניה התעסקו בפרשה, ובעיתון שלא-אוהד את ישראל - הגרדיאן, נתנו לפרשה את הכותרת הראשית באתר וכתבו, כי אחד הנעקבים היה בנו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו וכן היו תושבים יהודים המתגוררים בהתנחלויות בגדה המערבית.

הידיעה בגרדיאן הבריטי

בידיעה אף הובא ציטוט של ראש הממשלה בנט שאמר, שצריך לחקור האם הפרשה הזו נכונה, כי אם כן זה חמור מאוד.

סוכנות הידיעות הגדולה - רויטרס, כתבה גם על הפרשה, ודיווחה שבישראל יש על כך תרעומת גדולה על ההתנהלות של המשטרה, עוד מהדיווח הראשון של כלכליסט בחודש שעבר.

בסוכנות הידיעות אפ"א - בשפה הספרדית הובא גם הידיעה וההקשר לפרשת משפט נתניהו ונכתב שם, "אף אחד לא היה חסין מהריגול המשטרתי לכאורה - שנעשה ללא כל אישור משפטי תוך חריגה מהסמכויות המוקנות למשטרה".

הידיעה בCNN

ברשת 'אל ג'זירה', כינו את פרשיית הריגול המשטרתית - סקנדל והובאו ציטוטים של בכירים פוליטיים בישראל הקוראים להקים ועדת חקירה, כמו כן, סוקר בהרחבה ההקשר לפרשת משפט נתניהו.

ב'בלומברג', סוקרו הנתונים החדשים על הפרשה וכן הוזכרו כל הפרשיות האחרונות שנקשרו בשמה של חברת NSO, כאשר הטענה היא שמשטרים אפלים עשו שימוש בתוכנה הזו למטרות לא-טובות. "הטכנולוגיה של NSO שימשה לכאורה לפריצה לניידים של מנהיגים רבים בעולם, בצרפת ומרוקו וכן לפקידי ממשל בארה"ב, נכתב בידיעה ב'בלומברג'.

הידיעה בבלומברג

ב'אינדיפנדנט' דווח, כי ראש הממשלה לשעבר נתניהו מאשים כבר זמן רב את מערכת אכיפת החוק הישראלית - באכיפה סלקטיבית ולאחר חשיפה היקפי הפרשייה אתמול, עורכי דינו רוצים תשובות, ומה גם, שיריביו הפוליטיים של נתניהו, הביעו גם הם זעם על המשטרה.

הידיעה ב'אינדיפנדנט'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר