לקראת מלחמה?

היערכות ענק באזור הגבול, ברוסיה מתעקשים: "לא נפלוש"

בעוד ברחבי העולם מנסים לעצור ברגע האחרון פלישה רוסית לאוקראינה, נשיא צרפת מקרון שנפגש אמש עם פוטין טוען כי רוסיה התחייבה לא לפלוש • בשטח: רוסיה מוסיפה להיערך לתקיפה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
טנקים באיזור חרקוב, אוקראינה (צילום: shutterstock)

בדרך למלחמה בקרוב? בזמן שבעולם מעריכים כי תוך שבוע וחצי עשוי רוסיה לפלוש לאוקראינה, מקורבים לנשיא צרפת מקרון טוענים כי הנשיא הצרפתי העיד בפניהם כי פוטין הבטיח ש"רוסיה לא תפלוש לאוקראינה".

יחד עם זאת, נראה כי גם היום רוסיה ממשיכה להיערך לפלישה אפשרית, כשחיל הים הרוסי שלח 8 ספינות לאיזור הים השחור, לטענת רוסיה ל"צורך תרגיל".

עם זאת, גורמי מודיעין ברחבי העולם מעריכים כי מועד הפלישה יתקיים בעוד כשבוע וחצי משלל סיבות, בהן סיום אירוע ספורט בסין, החורף יחל לסגת ותנאי מזג האוויר יתאימו יותר למלחמה, והסיבה החשובה ביותר: המועד הרשמי לסיות ה"תרגיל" הרוסי יחד עם בלארוס, משם על פי חלק מההערכות פוטין מתכוון לפלוש לאוקראינה ולהגיע ישירות לבירת אוקראינה - קייב.

מנגד, במשרד ההגנה האוקראיני טוענים כי המועד הנקוב, 20 בפברואר, כנראה לא יהיה מועד הפלישה, על פי ההערכות שלהם, מכיוון שהצבא הרוסי עדיין לא ערוך לפלישה בקנה מידה גדול מספיק.

כזכור, אתמול (שני) נועד נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יחד עם קנצלר גרמניה אולף שולץ (שהצטייר כחולייה חלשה מול רוסיה).

נשיא ארה"ב כי יהיה "חכם" לדעתו עבור אזרחי ארצות הברית השוהים באוקראינה - לעזוב אותה אלא אם הם חלק מהצוות הדיפלומטי.

ביידן הוסיף ואיים על פוטין ואמר כי אם יחליט לפלוש לאוקראינה, יביא יחד עם מדינות אירופה לביטול 'נורד סטרים 2', פרוייקט חשוב מאוד לרוסים שאמור להעביר גז טבעי מרוסיה לאירופה.

במענה לטענות על חריקות מצדה של גרמניה, אמר ביידן כי הוא ושאר המדינות החברות בברית נאט"ו מאוחדות נגד כל תוקפנות רוסית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר