"מעורר דאגה"

ממשלת ארה"ב: 'מוסדות יהודיים - מאויימים'

בעקבות התקרית בחודש שעבר בטקסס, כאשר ראביי וכמה מתפללים נחטפו בידי מחבל חמוש, במחלקה לביטחון המולדת של הממשל האמריקני דיווחו על סיכונים לקהילות (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Shutterstock)

בעקבות התקרית בחודש שעבר בטקסס שבארה"ב, כאשר ראביי וכמה מתפללים נחטפו בידי מחבל חמוש, במחלקה לביטחון המולדת של הממשל האמריקני דיווחו על סיכונים לקהילות.

כזכור, מאליק פייסל אקרם - בריטי ממוצא פקיסטני - החזיק כבני ערובה מספר חברים בקהילה הרפורמית בסביבות העיר דאלאס שבטקסס. לאחר פעילות קומנדו משטרתית, שוחררו החטופים ואילו החוטף נהרג בירי, לאחר שטען כי ברצונו לשחרר את אחותו העצורה בשל אישומי טרור.

כעת, בממשלת ארצות הברית מדווחים על איומים רבים שכוונו כלפי הקהילות היהודיות, כמו גם כלפי מיעוטים ומבני דת אחרים.

במקביל, בארגוני הביון עירניים לסיכונים פוטנציאליים כלפי מוסדות ומבנים יהודיים ברחבי ארצות הברית, שעלולים להיות מותקפים בידי אנטישמיים שיקחו השראה מתקרית החטיפה.

המחלקה לביטחון המולדת (צילום: Shutterstock)

על פי הודעה של המחלקה לבטחון המולדת אמש (שני), "איומים - המופנים כלפי מכללות ואוניברסיטאות המשוייכות לאפרו-אמריקנים ומכללות ואוניברסיטאות אחרות, מבנים יהודיים וכנסיות - מעוררים דאגה, ועשויים להוות השראה עבור קיצוניים להתגייס לאלימות".

הסוכנות הוסיפה כי "אנשים שתומכים בארגוני טרור זרים, עודדו התקפות חיקוי בעקבות ההתקפה ב-15 בינואר 2022 על בית כנסת בקוליוויל, טקסס.

"טרוריסטים זרים עדיין רואים כיעד את ארצות הברית ואזרחים אמריקניים, ועשויים לשאוף לנצל את המצב הביטחוני המתפתח מעבר לים בכדי לתכנן התקפות".

בהודעה לא נמסר כיצד מתכננים גופי הביטחון להיאבק באותם איומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר