טורקיה נוקמת?

החל משפטם של 16 "סוכני המוסד" שנלכדו

בבית המשפט באיסטנבול הופיעו היום שישה-עשר צעירים פלסטינים וסורים שמואשמים בריגול לטובת 'המוסד' הישראלי • אם יורשעו - עונשם הצפוי הוא 20 שנות מאסר (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
תמונות העצורים, על רקע דגלי ישראל וטורקיה (צילום: 'סבאח', Shutterstock)

טורקיה נוקמת? היום (שלישי) החל משפטם של שישה עשר נאשמים, שכזכור נעצרו בתום מבצע רחב-היקף בטענה כי פעלו לטובת ה'מוסד' הישראלי.

הנאשמים, צעירים ממוצא פלסטיני וסורי, הופיעו היום לפתיחת משפטם בבית המשפט באיסטנבול. על פי העיתון המקומי 'סבאח', המזוהה עם משטר ארדואן, שלב השימועים יארך ארבעה ימים.

אם יורשעו במיוחס להם - צפוי עונש כל אחד מהם לעמוד על 20 שנות מאסר. כזכור, בביון הטורקי מאמינים שהעצורים פעלו כרשת המסייעת למוסד הישראלי, רשת שהתנהלה בחלוקה לחמישה תאים, כל אחד בן שלושה סוכנים.

'סבאח' גילה באוקטובר, לאחר מעצר החשודים, את ראשי התיבות של שמות הסוכנים שנתפסו, שגילם נע בין 21 ל-46, ותפקידיהם: חלקם עסקו בריגול ואיסוף מידע, חלקם בשליחות ובהעברת כספים וחלקם התמקדו בתקשורת מול נציגי מוסד בכירים יותר.

בית המשפט באיסטנבול (צילום: Shutterstock)

העיתון דיווח עוד כי ה'מרגלים' התגלו על ידי צוות בן 200 סוכני MİT (ארגון הביון הלאומי של טורקיה, י"נ) במסגרת מבצע רחב היקף - הגדול ביותר מזה שנים.

יחידות של הביון הטורקי עקבו במשך שנה אחרי הרשת שהפעילו העצורים. לאחר ששותף המידע עם משטרת טורקיה, 'כוחות לסיכול טרור' לכדו את 15 הפעילים במבצע חשאי שבוצע ב-7 באוקטובר בארבעה מחוזות שונים במדינה.

בישראל כמובן הכחישו שהעצורים ריגלו עבור המוסד. ח"כ רם בן ברק, יו"ר ועדת החוץ והביטחון ומי שכיהן כסגן ראש המוסד, אמר בזמנו לערוץ 12 כי טורקיה בסך הכל מנסה להראות שיש לה הישגים, אך אף אחד מהשמות שפורסמו לא היו מרגלים ישראליים.

יצויין כי דווקא בימים האחרונים מסתמנת התחממות קלה ביחסי ישראל-טורקיה, יחסים שידעו זמנים לא קלים וטרם השתקמו במלואם. במסגרת ההתחממות, נקבעה פגישה בין שליט טורקיה ארדואן לבין נשיא מדינת ישראל הרצוג. במקביל, שוחחו השניים בטלפון והרצוג איחל לארדואן החלמה מהירה מנגיף הקורונה בו נדבק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר