"מעלה פולה"

שעות לאחר שהוקם: היישוב בנגב - פונה

הלילה הוקמה נקודת התיישבות חדשה - 'מעלה פולה', על אדמות מדינה בסמוך לרהט כמחאה על המצב בנגב. שעות ספורות לאחר מכן המשטרה פינתה את המקום; צפו (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' באדר א' תשפ"ב | 09.02.22
הקמת היישוב (צילום: עזרי טובי)

על רקע התנהלות ממשלת ישראל בנגב והטענות על אפשור ההשתלטות הבדואית, הוקמה הלילה (רביעי), נקודת התיישבות חדשה בנגב - ‘מעלה פולה’. שעות ספורות לאחר מכן, המקום פונה לחלוטין.

הנקודה החדשה הוקמה בסמוך לרהט - על אדמות מדינה. המקימים, תושבי נגב ובוגרי ישיבות ההסדר בדרום אמרו כי מדובר במימוש חזון בן גוריון שאמר "בנגב נבחן" ועל כן קראו לנקודת ההתיישבות החדשה - "מעלה פולה" ע"ש אשתו של בן גוריון - פולה.

פינוי היישוב החדש

לדברי המארגנים, 'מעלה פולה' הינה נקודה ראשונה בשרשרת נקודות התיישבות בנגב וזוהי תגובה ציונית לחוסר המשילות והריבונות בנגב אל מול התפשטות הפזורה הבדואית והלבנת הבניה הבלתי חוקית במרחב ע"י הממשלה.

בנקודה החדשה שעלתה הלילה הוקמו מספר מבנים והחלו עבודות תשתית לביסוס נקודת ההתיישבות החדשה. כוחות משטרה נערכים מול המתיישבים החדשים אשר כעת בתפילת שחרית ונערכים לפינוי המקום.

עטא אבו מדיעם, סגן ראש העיר רהט הודיע כי "לצפון העיר רהט הגיעו כ-50 מתנחלים והקימו שני מבנים מקרשים. זה נסיון לייצר פרובוקציה אל מול תושבי רהט".

לדבריו, "המתנחלים הללו מכונים נוער הגבעות, מתנהגים כעדר ללא רוע . בקשתי ממפקד תחנת רהט לפנות אותם עד שעה 08:00 ואם הדבר לא יעלה ביידי המשטרה אז נגיע למקום הנהגה ותושבים ולא נעזוב את המקום עד שיתפנו".

הקמת 'מעלה פולה' מתרחשת על רקע הפרסומים כי הממשלה נכנעה שוב לתכתיבי רע״מ לקראת אישור הקמת שלושה יישובים בדואים חדשים ותכנית חומש. על פי הפרסומים בתכניות ההסדרה החדשות שיאשרו בממשלה אין אכיפה כלפי בניה בלתי חוקית, אין תכנית סדורה לצמצום השטח של ההשתלטות הבדואית ובוטל סעיף שימור הקרקעות באמצעות נטיעות קק״ל.

מדוברות 'מעלה פולה' נמסר: "אנו נמצאים במאבק על המשך המפעל הציוני. כשבמדינת ישראל אסור לטעת עצים ולהקים ישובים ישראלים בשנת 2022 זה אומר שצריך לחזור על הראשונות - לימי החלוצים של חומה ומגדל. אין הבדל בין דגניה ב או הקמת מעלה פולה. אנחנו נמשיך לעשות ציונות אל מול רוח הפוסט ציונות אותה מובילה הממשלה".

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה ע"י רמ"י בגין פלישה טרייה לשטח סמוך לעיר רהט, שוטרי המחוז הדרומי שהגיעו למקום, החלו לסייע לרמ"י בפינוי כמה עשרות בני אדם שהגיעו לשם והציבו מספר מבנים ארעיים באופן בלתי חוקי. השוטרים נתנו להם זמן סביר להתפנות באופן עצמאי מהשטח, ולאחר שלא נשמעו להוראות השוטרים, החלו לפנות אותם מהמקום".

מאוחר יותר סמוך לשעה 9 הודיעה המשטרה, כי כוחות המשטרה סיימו את הפינוי סמוך לעיר רהט, ועצרו לחקירה 2 בני אדם שהפרו את הסדר הציבורי ולא נשמעו להוראות השוטרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר